Page 67 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 67

  İstenmeyen davranış ilk ortaya çıktığında güçlü ve hızlı bir dönüt verildiğinde

                     İstenmeyen bir davranış her gerçekleştiğinde tutarlı bir şekilde aynı sonuç verildiğinde
                     Sakince ve empatiyle talimat ve düzeltme verildiğinde

                     Öğrencilerin  uygun  davranışı  öğrenmelerine  yardımcı  olacak  şekilde  belirli  bir

                      davranışın sonucu için bir sebep açıklandığında

               Çatışma çözümlerinde kullanılacak bazı öneriler aşağıda belirtildiği gibidir:

               İpucu  1:  Bir  çatışma,  çözüm  sürecine  girmeden  önce  sakinleşmek  için  çaba  sarf  ediniz.

               Duygusal olduğunuzda çatışmaları çözmek daha zordur.

               İpucu  2:  İletişim  kurunuz.  Sorunun  sizin  için  ne  anlama  geldiğini  sakince  açıklayınız  ve

               öğrenciden de aynısını yapmasını isteyiniz.

               İpucu 3: Geçmişte olan olayları tekrar gündeme getirmeyiniz.  Şu andaki soruna odaklanınız.


               İpucu 4: Dinleyiniz. Öğrencileri dinleyerek olaylara onların bakış açısından bakmaya çalışınız.
               İpucu 5: Birbirinizi anladığınızdan emin olunuz. Öğrencilerin ifadelerinden ne anladığınızı

               özetleyeniz ve öğrencilerden de sizin ifadelerinizden ne anladıklarını özetlemelerini isteyiniz.

               İpucu  6:  Sorumluluk  alınız.  Çatışmaya  nerede  katkıda  bulunabileceğinizi kabul etmek

               önemlidir.

               İpucu 7: Tutarlı olunuz ve devam ediniz. Tutarlı sonuçlar bulunuz ve bunların her zaman ve

               tüm çocuklar için eşit olarak uygulandığından emin olunuz.

               İpucu 8: Cezalandırmaya değil düzeltmeye odaklanınız.

               İpucu 9. Yanlış davranışların sonuçlarının davranışla doğru orantılı olmasına dikkat ediniz.


                      Müdahalenin  etkin  bir  şekilde  gerçekleştirilmesi  için  aşağıda  verilen  ifadeler  göz
               önünde bulundurulmalıdır:

               1. Yanlış bir şey yapmadığınızdan emin olunuz.


                      Yukarıda tartışıldığı gibi bir öğrenci uygun olmayan davranış gösterdiğinde harekete
               geçmeden önce kendinize şu soruları sorunuz:


               A. Öğrenci gerçekten yanlış bir davranışta bulundu mu? Gerçek bir sorun var mı yoksa siz
               yorgunsunuz ve sabrınız mı tükendi?


                     Gerçek bir sorun yoksa stresinizi öğrencilere yansıtmamanız gerekir.
                     Bir sorun varsa bir sonraki soruya geçin.




                                                           62
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72