Page 66 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 66

Çatışma İle Başa Çıkmak

                                                        1. Aşama
                                                   Sorunu kabul edin.

                                                        2. Aşama

                                                      Dur ve düşün
                   Aktiviteyi veya tartışmayı durdurunuz ve konuşmadan veya tepki vermeden önce 10’a

                 kadar sayınız. Durmak, tartışmayı kesintiye uğratır ve herkesin duygularının soğuması için
                                                      zaman sağlar

                                                        3. Aşama
                                             Beden dilinizi değerlendiriniz

                      Vücudunuza uygun pozisyonu alınız. Öğrenciden en az 1 metre uzakta durunuz.

                                                        4. Aşama
                                                Durumu değerlendiriniz

                               Çatışmaya veya soruna neyin neden olabileceğini düşününüz.

                                                        5. Aşama
                                                      Tepki veriniz

                  Duyduklarınızı sözlü olarak teyit ediniz. Çatışma bir yanlış anlamadan kaynaklanıyorsa
                 kısmen suçlu olabileceğinizi kabul ediniz ve amacınızı, süreci veya prosedürü açıklayınız.

                                                        6. Aşama
                                                   Planlama yapınız.

                 Dersten sonra tartışmaya devam etmek ve karşılıklı olarak tatmin edici bir çözüme ulaşmak

                                         uygun ve daha az rahatsız edici olabilir.
                                                        7. Aşama

                                                    Değerlendiriniz.

                Durumu değerlendirerek daha sonra bu tarz bir süreçte yapılması gerekenlere ilişkin strateji
                geliştiriniz.


                      Bir  öğrenci  sorun  davranışlar  gösterdiğinde  bu  davranışları  azaltmak  veya  ortadan
               kaldırmak  için  olumlu  tekniklere  ihtiyaç  vardır.  Beklentilerimize  veya  sınıf  kurallarına

               uymayan,  olumlu  sosyal  etkileşimlere  ve  öz  disipline  zarar  veren  davranışlar  sorunlu
               davranışlardır.  Sorunlu  davranışı  azaltmak  ve  önlemek  için  hangi  teknik  seçilirse  seçilsin

               aşağıda verilen durumlar söz konusu olduğunda seçilen tekniğin etkililiği artacaktır:

                     Hem  öğretmen  hem  de  öğrenci  sorunlu  davranışın  ne  olduğunu  ve  bu  davranış

                      gerçekleştiğinde öğrencinin ne gibi bir sonuçla karşılaşacağını bildiklerinde


                                                           61
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71