Page 61 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 61
Eğer ön bilgilerinde eksiklikler söz konusu ise öğrencilere dersin başında içerikle ilgili
çiftler veya gruplar hâlinde çalışmalar yapmak için zaman veriniz ve yönlendirici
sorularla öğrencileri destekleyiniz.
Tartışma sorularınızı önceden vererek öğrencilerden hazırlıklı gelmelerini isteyiniz.
Ara sınavlar yapınız.
Rahatlığı ve aşinalığı artırmak için öğrencilerin diğer sınıf arkadaşlarıyla kaynaşmasına
yönelik fırsatlar yaratınız.
Herkesin katılmasını gerektiren alıştırmalar oluşturunuz.
Örnek Durum 8
İstenmeyen davranış gösteren öğrenciler:
Sınıfta konuşan öğrenciler, derse geç gelen öğrenciler, cep telefonuyla ilgilenen öğrenciler,
bilgisayarında film izleyen öğrenciler vb.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Davranış sizi rahatsız ediyor mu?
Davranış diğer öğrencileri rahatsız ediyor mu?
Davranış ne sıklıkta gerçekleştiriliyor?
Davranışın altında yatan sebepler nelerdir?
Stratejiler
Davranışın altında yatan sebepleri analiz ediniz.
Öğrencilerin soruları var ve sizden cevap alamadığı için mi konuşuyor? Dersiniz çok
mu zor? Öğrencilerin ilgileri olmadığı için mi konuşuyor?
Öğrenciler konuşuyorsa susmalarını bekleyiniz ve konuşan öğrencilere bir soruları
olup olmadığını sorunuz.
Cep telefonu kullanımı, derse geç kalma gibi konularda kurallarınızı netleştiriniz.
Öğrencilerle bireysel olarak konuşunuz.
Öğrenme sürecine katılımı teşvik ediniz ve öğrencileri meşgul edecek etkinlikler
geliştiriniz.
56