Page 64 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 64

8-14  arasındaki  ifadeler,  “yetkin  bir  üslubu”  yansıtır.  "Beraber  çalışalım."  Öğrenci

               davranışlarına sınırlar getirilse de kurallar açıklanır ve öğrencilerin bu sınırlar içinde bağımsız
               olmalarına  da  izin  verilir.  Yetkili  bir  öğretmen,  kendine  güvenen  ve  sosyal  olarak  yetkin

               davranışları teşvik eder. Ayrıca öğrencileri motive olmaya ve daha fazlasını başarmaya teşvik
               eder. Genellikle öğrencilere bir projede liderlik etmek yerine rehberlik eder.


                15-21  arasındaki  ifadeler,  “kontrolsüz”  bir  tarzı  ortaya  koymaktadır.  Öğretmen,

               öğrenciler  üzerinde  çok  az  kontrol  sağlar.  Bu  öğretmen,  bir  öğrencinin  dürtülerini  ve

               eylemlerini kabul eder ve bir öğrencinin davranışını izleme olasılığı daha düşüktür. Öğrencinin
               duygularını incitmemeye çalışabilir ve bir öğrenciye hayır demekte veya kuralları uygulamakta

               zorluk  çekebilir.  Bu  tür  bir  öğretmen,  öğrenciler  arasında  popüler  olsa  da  onun  aşırı
               müsamahakâr tarzı öğrencilerin sosyal yeterlilik ve özdenetim eksikliğine sebep olur. Öğretmen

               çok hoşgörülü olduğunda öğrencilerin sosyal olarak kabul edilebilir davranışları öğrenmeleri
               zordur. Kendilerine çok az talepte bulunulduğundan bu öğrenciler sıklıkla başarmak için daha

               düşük motivasyona sahiptir.


                22-28 arasındaki ifadeler “kayıtsız” bir üslubu ortaya koymaktadır.  Öğretmen, sınıfa çok

               fazla  hâkim  değildir  ve  genellikle  ilgisiz  görünür.  Öğretmen,  sınıfa  hazırlıksız  gelir  ve

               öğretmenin  sınıf  içi  disiplini  sağlamada  da  eksiklikleri  vardır.  Bu  tarz  bir  sınıf  ortamında
               öğrenciler, düşük başarı motivasyonuna sahiptir ve öz kontrolden yoksundur.


























                                                           59
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69