Page 60 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 60
Örnek Durum 6
Öğrenci, alan uzmanlığınıza meydan okuyor.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Öğrenci neden bunu yapma ihtiyacı hissediyor?
Kendinizi değersizleştirmeden veya savunmaya geçmeden öğrenciyle nasıl
tartışabilirsiniz?
Stratejiler
Öğrenciyi dinleyiniz ve derinlemesine sorular sorunuz.
Bu davranışı göstermesinin altta yatan sebepleri olup olmadığını bulmaya çalışınız.
(Örneğin, dersinizden düşük not almış olabilir.)
Altta yatan sebepler varsa konuyu sebeplere yönlendiriniz.
Konuyu kişiselleştirmeyiniz.
Örnek Durum 7
Öğrenciler derse katılmıyor.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Sorduğunuz sorular öğrenme sürecinde ele alınan içeriğin bir parçası mı?
Sorularınız çok kolay ya da çok zor mu?
Öğrenciler hazırlıklı mı?
Öğrenciler içeriği çok karmaşık mı buluyorlar?
Öğrenciler arkadaşlarından veya sizden çekiniyor mu?
Öğrenciler geçmişte yanlış cevaplar verdiklerinde öğrencileri cesaretlendirdiniz mi?
Cevapları yanlış da olsa fikirlerini ortaya koymaları ve risk almaları yönünde teşviklerde
bulundunuz mu?
Öğrenme içerikleri öğrencilerin ilgilerine uygun mu?
Stratejiler
Öğrencilerin derse katılabilmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olduklarından emin
olunuz.
55