Page 55 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 55
Zaman ile İlgili Kurallar
1. Öğrencilerin derse geç kaldığı Derse geç gelen öğrenciler, geç kalma
durumlarda ne yapılır? gerekçelerini açıklayacak ve değerlendirme
2. Derse ne zaman başlanır? öğrencinin geç kalma gerekçesine göre
3. Öğrencilerin ödevlerini yapılacaktır.
yapmaması ya da derse hazırlıklı Öğrenciler, ders başlamadan önce ödevlerini
gelmemeleri durumunda sonuçlar çıkarmalı ve sıralarına koymalıdır.
neler olacaktır? Ödevlerini tamamlamayan veya derse
4. Görevlerini erken bitiren hazırlıksız gelen öğrenciler, bu durumun
öğrenciler ne yapmalıdır? nedenini açıklamak için dersten sonra sınıfta
kalmalıdır. Öğrencilerin sebeplerine göre
durum değerlendirilecektir.
Her ders için öğrencilerin verilen görevleri
erken bitirmeleri ihtimaline karşı ekstra
çalışmalar hazırlanır. Ayrıca öğrencilerin
erken bitirmeleri durumunda
yapabileceklerinin örneğin bağımsız okuma,
ev ödevi ile başlama vb. bir listesi oluşturulur.
Öğretmen/öğrenci ilişkileri
1. Öğrenciler öğretmene nasıl hitap Öğrenciler öğretmene “öğretmenim” diyerek
etmelidir? hitap etmelidir.
2. Öğrenciler davranışların Öğrenciler, çalışmalarında gözle görülür
sonuçlarında ne gibi durumlarla gelişmeler gösterdiklerinde ve iyi davranışlar
karşılaşacaklardır? sergilediklerinde ekstra puanlar
3. Öğrenciler sınıfta istenilen süreç kazanacaklardır.
ve prosedürleri nasıl öğrenecekler? Öğrenciler kendilerine verilen görevleri
4. Öğrencilere talimatlar nasıl tamamlamadıklarında ve sorun davranışlar
verilir? gösterdiklerinde puan kaybedeceklerdir.
Sınıf kurallarına ek olarak bazı prosedürler de
sınıfta açıklanacaktır.
Öğrenci/öğrenci ilişkileri
1. Öğrencilerin birbirlerine karşı Öğrenciler başkalarına karşı saygılı
nasıl davranmaları gerekmektedir? davranmalıdır. Diğer öğrencilerin görüş ve
2. Ne tür grup çalışmaları düşüncelerine saygı göstermelidirler.
kullanacaksınız? Genellikle öğrenciler çiftler ya da gruplar
3. Öğrenciler birbirlerine yardım halinde çalışır. Farklı yeteneklere sahip
edebilir mi? öğrencileri mümkün olduğunca eşleştirmeye
özen gösterilir. Daha yüksek seviyede çalışan
öğrenciler için ek grup aktiviteleri oluşturulur.
Öğrenciler, çiftler veya gruplar halinde
çalışırken birbirlerine yardım edebilirler.
50