Page 55 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 55

Zaman ile İlgili Kurallar
                1. Öğrencilerin derse geç kaldığı          Derse  geç  gelen  öğrenciler,  geç  kalma
                durumlarda ne yapılır?                      gerekçelerini  açıklayacak  ve  değerlendirme
                2. Derse ne zaman başlanır?                 öğrencinin  geç  kalma  gerekçesine  göre
                3. Öğrencilerin ödevlerini                  yapılacaktır.
                yapmaması ya da derse hazırlıklı           Öğrenciler,  ders  başlamadan  önce  ödevlerini
                gelmemeleri durumunda sonuçlar              çıkarmalı ve sıralarına koymalıdır.
                neler olacaktır?                           Ödevlerini    tamamlamayan      veya    derse
                4. Görevlerini erken bitiren                hazırlıksız  gelen  öğrenciler,  bu  durumun
                öğrenciler ne yapmalıdır?                   nedenini açıklamak için dersten sonra sınıfta
                                                            kalmalıdır.  Öğrencilerin  sebeplerine  göre
                                                            durum değerlendirilecektir.
                                                           Her  ders  için  öğrencilerin  verilen  görevleri
                                                            erken  bitirmeleri  ihtimaline  karşı  ekstra
                                                            çalışmalar  hazırlanır.  Ayrıca  öğrencilerin
                                                            erken          bitirmeleri        durumunda
                                                            yapabileceklerinin  örneğin  bağımsız  okuma,
                                                            ev ödevi ile başlama vb. bir listesi oluşturulur.

                Öğretmen/öğrenci ilişkileri
                1. Öğrenciler öğretmene nasıl hitap        Öğrenciler  öğretmene  “öğretmenim”  diyerek
                etmelidir?                                  hitap etmelidir.
                2. Öğrenciler davranışların                Öğrenciler,  çalışmalarında  gözle  görülür
                sonuçlarında ne gibi durumlarla             gelişmeler gösterdiklerinde ve iyi davranışlar
                karşılaşacaklardır?                         sergilediklerinde       ekstra        puanlar
                3. Öğrenciler sınıfta istenilen süreç       kazanacaklardır.
                ve prosedürleri nasıl öğrenecekler?        Öğrenciler  kendilerine  verilen  görevleri
                4. Öğrencilere talimatlar nasıl             tamamlamadıklarında  ve  sorun  davranışlar
                verilir?                                    gösterdiklerinde puan kaybedeceklerdir.
                                                           Sınıf kurallarına ek olarak bazı prosedürler de
                                                            sınıfta açıklanacaktır.

                Öğrenci/öğrenci ilişkileri
                1.  Öğrencilerin  birbirlerine  karşı      Öğrenciler     başkalarına    karşı   saygılı
                nasıl davranmaları gerekmektedir?           davranmalıdır.  Diğer  öğrencilerin  görüş  ve
                2.   Ne    tür   grup   çalışmaları         düşüncelerine saygı göstermelidirler.
                kullanacaksınız?                           Genellikle  öğrenciler  çiftler  ya  da  gruplar
                3.  Öğrenciler  birbirlerine  yardım        halinde  çalışır.    Farklı  yeteneklere  sahip
                edebilir mi?                                öğrencileri  mümkün  olduğunca  eşleştirmeye
                                                            özen gösterilir. Daha yüksek seviyede çalışan
                                                            öğrenciler için ek grup aktiviteleri oluşturulur.
                                                           Öğrenciler,  çiftler  veya  gruplar  halinde
                                                            çalışırken birbirlerine yardım edebilirler.









                                                           50
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60