Page 57 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 57
Sınıfın fiziksel düzenlenmesinde aşağıda verilen sınıf düzeni kontrol listesinden
yararlanılabilir.
Sınıf Düzeni Kontrol Listesi
Evet Hayır
Öğrenciler kendilerini rahat hissediyor mu?
Sınıf düzeni öğrenmeye elverişli mi?
Sınıf ortamı güvenli mi?
Tüm öğrenciler, öğretmenin görüş alanına
giriyor mu?
Öğrenciler, öğretmeni duyabiliyor mu?
Öğrenciler kendilerinden ne beklendiğini
biliyor mu?
Oturma düzeninde esneklik var mı?
Sınıf ortamı farklı uygulamalar yapmaya
uygun mudur?
Aşağıda örnek durumlar ve örnek durumlarda ne yapılmasına ilişkin ifadelere yer verilmiştir:
Örnek Durum 1
Öğrenciler, test veya not verme uygulamalarının adil olmadığından şikâyet ediyor.
Dikkate Alınması Gereken Konular
Öğrencilerin bir fikri olabilir mi?
Otoritenizi ve güvenilirliğinizi nasıl sürdüreceksiniz ve aynı zamanda öğrenci görüşüne
saygı ve ilgiyi nasıl koruyacaksınız?
İlgili durumu görüşmek için doğru yer ve zaman ne olmalıdır?
Testi yapan başka bir öğretmense konuyu öğrencilerle tartışmanız uygun mudur?
Stratejiler
Öğrencileri dinleyiniz ve öğrencilere durumla ilgili sorular sorunuz.
Tartışmaya girmekten kaçınınız.
Sorunu nasıl çözeceğinizi tam olarak bilmiyorsanız, öğrenciye düşünmek için zamana
ihtiyacınız olduğunu söyleyiniz.
Not verme veya testten başka bir öğretmen sorumluysa ve bir öğrencinin şikâyetine
tamamen açık ve net bir cevabınız yoksa diğer öğretmenle konuşmasını öneriniz.
Öğrenciye, bunu ilgili öğretmene de ileteceğinizi söyleyiniz.
Öğrencilerle aynı fikirde olmaktan veya diğer öğretmeni savunmaktan kaçınınız.
Not ile ilgili tüm itirazların örneğin bir hafta içinde yazılı olarak yapılması gerektiği gibi
bir politika belirtiniz.
52