Page 57 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 57

Sınıfın fiziksel düzenlenmesinde aşağıda verilen sınıf düzeni kontrol listesinden
               yararlanılabilir.

               Sınıf Düzeni Kontrol Listesi
                                                                     Evet                  Hayır
                Öğrenciler kendilerini rahat hissediyor mu?
                Sınıf düzeni öğrenmeye elverişli mi?
                Sınıf ortamı güvenli mi?
                Tüm öğrenciler, öğretmenin görüş alanına
                giriyor mu?
                Öğrenciler, öğretmeni duyabiliyor mu?
                Öğrenciler kendilerinden ne beklendiğini
                biliyor mu?
                Oturma düzeninde esneklik var mı?
                Sınıf ortamı farklı uygulamalar yapmaya
                uygun mudur?


               Aşağıda örnek durumlar ve örnek durumlarda ne yapılmasına ilişkin ifadelere yer verilmiştir:
                                                    Örnek Durum 1

                Öğrenciler, test veya not verme uygulamalarının adil olmadığından şikâyet ediyor.

                Dikkate Alınması Gereken Konular
                  Öğrencilerin bir fikri olabilir mi?

                  Otoritenizi ve güvenilirliğinizi nasıl sürdüreceksiniz ve aynı zamanda öğrenci görüşüne

                    saygı ve ilgiyi nasıl koruyacaksınız?
                  İlgili durumu görüşmek için doğru yer ve zaman ne olmalıdır?

                  Testi yapan başka bir öğretmense konuyu öğrencilerle tartışmanız uygun mudur?

                Stratejiler
                  Öğrencileri dinleyiniz ve öğrencilere durumla ilgili sorular sorunuz.

                  Tartışmaya girmekten kaçınınız.

                  Sorunu nasıl çözeceğinizi tam olarak bilmiyorsanız, öğrenciye düşünmek için zamana
                    ihtiyacınız olduğunu söyleyiniz.

                  Not  verme  veya  testten  başka  bir  öğretmen  sorumluysa  ve  bir  öğrencinin  şikâyetine

                    tamamen  açık  ve  net  bir  cevabınız  yoksa  diğer  öğretmenle  konuşmasını  öneriniz.
                    Öğrenciye, bunu ilgili öğretmene de ileteceğinizi söyleyiniz.

                  Öğrencilerle aynı fikirde olmaktan veya diğer öğretmeni savunmaktan kaçınınız.

                  Not ile ilgili tüm itirazların örneğin bir hafta içinde yazılı olarak yapılması gerektiği gibi
                    bir politika belirtiniz.




                                                           52
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62