Page 63 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 63

16.    Öğrencilerimin   duygusal    esenliği,   sınıf
                kontrolünden  daha  önemlidir.  Öğrencilerimin  beni
                arkadaşları olarak görmeleri önemlidir.
                17.  Bazı  öğrencilerim  öğrenmeye  motive  olurken
                diğerleri umursamıyor gibi görünüyor.
                18. Bir öğrenciyi disipline etmek için ne yapacağımı
                önceden planlamıyorum.
                19.  Bir  öğrenciyi  azarlamak  istemiyorum  çünkü
                duyguları incinebilir.
                20.  Bir  öğrenci  dersi  bölerse  ona  daha  fazla  ilgi
                gösteririm çünkü mutlaka ekleyecek değerli bir şeyi
                vardır.
                21. Bir öğrenci sınıftan çıkmak isterse her zaman izin
                veririm.
                22.Öğrencilerime  herhangi  bir  kural  koymak
                istemiyorum.
                23.  Her  yıl  aynı  ders  planlarını  ve  etkinlikleri
                kullanıyorum      böylece    derslerime     önceden
                hazırlanmak zorunda kalmıyorum.
                24.  Alan  gezileri  ve  özel  projeler  hazırlamak  için
                zamanım yok.
                25. Ders vermek yerine bir film veya slayt gösterisi
                gösterebilirim.
                26.  Öğrenciler sınıfta genellikle pencerelerden dışarı
                bakarlar.
                27. Ders erken biterse öğrencilerim sessizce çalışabilir
                veya sessiz bir şekilde konuşabilir.
                28.  Öğrencilerimi  nadiren  disipline  ederim.  Bir
                öğrenci ödevini geç teslim ederse bu benim sorunum
                değildir.

                      1-7, 8-14, 15-21 ve 22-28 maddelerinde “katılıyorum” yanıtını verdiğiniz maddelerin

               sayısını belirleyiniz. Bu bölümlerden yüksek oranda “katılıyorum” yanıtını verdiğiniz bölüm,
               sizin sınıf yönetimi tarzınızı belirler ancak diğer tarzların özelliklerine de sahip olabilirsiniz.


                Yukarıdaki tabloda, 1-7 arasındaki ifadeler “otoriter” bir yaklaşımı yansıtır.

               “Ben öğretmenim ve her şeyi benim yöntemimle yapacağız.” Bu tarz, iyi yapılandırılmış bir

               sınıf  oluşturmak  için  iyidir,  ancak  başarı  motivasyonunu  artırmak  veya  kişisel  hedeflerin
               belirlenmesini teşvik etmek için çok az şey yapar. Bu sınıftaki öğrenciler, kendilerini güçsüz

               hissedecekleri  için  etkinlik  başlatma  konusunda  isteksiz  olabilirler.  Kişisel  özgürlükleri
               pahasına öğretmene itaat etmek zorundadırlar.








                                                           58
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68