Page 63 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 63
16. Öğrencilerimin duygusal esenliği, sınıf
kontrolünden daha önemlidir. Öğrencilerimin beni
arkadaşları olarak görmeleri önemlidir.
17. Bazı öğrencilerim öğrenmeye motive olurken
diğerleri umursamıyor gibi görünüyor.
18. Bir öğrenciyi disipline etmek için ne yapacağımı
önceden planlamıyorum.
19. Bir öğrenciyi azarlamak istemiyorum çünkü
duyguları incinebilir.
20. Bir öğrenci dersi bölerse ona daha fazla ilgi
gösteririm çünkü mutlaka ekleyecek değerli bir şeyi
vardır.
21. Bir öğrenci sınıftan çıkmak isterse her zaman izin
veririm.
22.Öğrencilerime herhangi bir kural koymak
istemiyorum.
23. Her yıl aynı ders planlarını ve etkinlikleri
kullanıyorum böylece derslerime önceden
hazırlanmak zorunda kalmıyorum.
24. Alan gezileri ve özel projeler hazırlamak için
zamanım yok.
25. Ders vermek yerine bir film veya slayt gösterisi
gösterebilirim.
26. Öğrenciler sınıfta genellikle pencerelerden dışarı
bakarlar.
27. Ders erken biterse öğrencilerim sessizce çalışabilir
veya sessiz bir şekilde konuşabilir.
28. Öğrencilerimi nadiren disipline ederim. Bir
öğrenci ödevini geç teslim ederse bu benim sorunum
değildir.
1-7, 8-14, 15-21 ve 22-28 maddelerinde “katılıyorum” yanıtını verdiğiniz maddelerin
sayısını belirleyiniz. Bu bölümlerden yüksek oranda “katılıyorum” yanıtını verdiğiniz bölüm,
sizin sınıf yönetimi tarzınızı belirler ancak diğer tarzların özelliklerine de sahip olabilirsiniz.
Yukarıdaki tabloda, 1-7 arasındaki ifadeler “otoriter” bir yaklaşımı yansıtır.
“Ben öğretmenim ve her şeyi benim yöntemimle yapacağız.” Bu tarz, iyi yapılandırılmış bir
sınıf oluşturmak için iyidir, ancak başarı motivasyonunu artırmak veya kişisel hedeflerin
belirlenmesini teşvik etmek için çok az şey yapar. Bu sınıftaki öğrenciler, kendilerini güçsüz
hissedecekleri için etkinlik başlatma konusunda isteksiz olabilirler. Kişisel özgürlükleri
pahasına öğretmene itaat etmek zorundadırlar.
58