Page 71 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 71
Örnek Olay 2
Sınıfınızdaki öğrencilerden her birinin derste kullanmak üzere materyal dolabından bir
dergi, makas ve biraz yapıştırıcı almasını istediniz. İki kız öğrencinin de aynı dergiyi istedi
ve biri diğerinin elinden dergiyi çekmeye çalıştı.
Bu durumla nasıl baş edersiniz?
Kız öğrencilerin yanına giderek sorunun ne olduğunu açıklamalarını isteyiniz. Her iki tarafı
da dinleyiniz. Çatışmaya neden olan dergiyi alarak farklı birkaç dergi içinden seçim
yapmalarını isteyiniz. Seçimlerinden memnun olup olmadıklarını kontrol ediniz. Mutlu
olduklarını ve ihtiyaç duydukları her şeye sahip olduklarını sınıfın geri kalanına açıklayınız.
Bu durumun tekrarlanmasını nasıl önlersiniz?
Önce her öğrencinin masasına bir dergi koyunuz. Dergilere birer numara vererek her
öğrencinin kendi numarasına ait dergiyi almasını söyleyiniz.
Örnek Olay 3
Mola sırasında iki öğrencinin kavga ettiğini gördünüz. Birbirlerine hakaret ediyor ve
tehditlerde bulunuyorlar. Her an şiddete başvurabileceklermiş gibi görünüyorlar. Diğer
öğrenciler de olayı fark etti ve kavgayı izlemek için durdu.
Bu durumla nasıl başedersiniz?
Sakinliğinizi koruyarak olaya müdahale ediniz. Öğrencilerin her birine soruna ne olduğunu
sorarak açıklamalarını isteyiniz. Tarafsız kalarak her birine dönütler veriniz. Her birinden
soruna çözümler önermesini isteyerek sorunu nasıl çözecekleri konusunda anlaşmalarına
yardımcı olunuz. Özür dilemelerini ve barışmalarını sağlayınız. Sorunun çözüldüğünden
emin olmak için öğrencileri takip ediniz.
Bu durumun tekrarlanmasını nasıl önlersiniz?
Öğrencilere çatışma yönetimi becerilerini öğretiniz. Bu becerileri uygulamak hem sınıf
içinde hem de dışında çatışmalara daha iyi yanıt vermelerine yardımcı olacaktır.
66