Page 71 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 71

Örnek Olay 2


                Sınıfınızdaki öğrencilerden her birinin derste  kullanmak üzere materyal dolabından bir
                dergi, makas ve biraz yapıştırıcı almasını istediniz. İki kız öğrencinin de aynı dergiyi istedi

                ve biri diğerinin elinden dergiyi çekmeye çalıştı.

                Bu durumla nasıl baş edersiniz?
                Kız öğrencilerin yanına giderek sorunun ne olduğunu açıklamalarını isteyiniz. Her iki tarafı

                da  dinleyiniz.  Çatışmaya  neden  olan  dergiyi  alarak  farklı  birkaç  dergi  içinden  seçim
                yapmalarını  isteyiniz.  Seçimlerinden  memnun  olup  olmadıklarını  kontrol  ediniz.  Mutlu

                olduklarını ve ihtiyaç duydukları her şeye sahip olduklarını sınıfın geri kalanına açıklayınız.

                Bu durumun tekrarlanmasını nasıl önlersiniz?
                Önce  her  öğrencinin  masasına  bir  dergi  koyunuz.  Dergilere  birer  numara  vererek  her

                öğrencinin kendi numarasına ait dergiyi almasını söyleyiniz.







                                                      Örnek Olay 3


                Mola sırasında iki öğrencinin kavga ettiğini gördünüz. Birbirlerine hakaret ediyor ve

                tehditlerde bulunuyorlar. Her an  şiddete başvurabileceklermiş gibi görünüyorlar. Diğer

                öğrenciler de olayı fark etti ve kavgayı izlemek için durdu.
                Bu durumla nasıl başedersiniz?

                Sakinliğinizi koruyarak olaya müdahale ediniz. Öğrencilerin her birine soruna ne olduğunu
                sorarak açıklamalarını isteyiniz. Tarafsız kalarak her birine dönütler veriniz.  Her birinden

                soruna  çözümler  önermesini  isteyerek  sorunu  nasıl  çözecekleri  konusunda  anlaşmalarına

                yardımcı  olunuz.  Özür  dilemelerini  ve  barışmalarını  sağlayınız.  Sorunun  çözüldüğünden
                emin olmak için öğrencileri takip ediniz.

                Bu durumun tekrarlanmasını nasıl önlersiniz?
                Öğrencilere  çatışma  yönetimi  becerilerini  öğretiniz.  Bu  becerileri  uygulamak  hem  sınıf

                içinde hem de dışında çatışmalara daha iyi yanıt vermelerine yardımcı olacaktır.







                                                           66
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76