Page 73 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 73

Örnek Olay 2



                Öğrencilerinize okumaları için bir paragraf verdiniz ve birkaç dakika içinde bununla ilgili

                sorular soracağınızı söylediniz. Sınıf okurken bir çocuğun masasının altında bir çizgi roman
                olduğunu ve kendisine verilen paragraf yerine onu okuduğunu fark ediyorsunuz.



                Olası Nedenler
                Konu, öğrenci için ilgi çekici olmayabilir. Öğrenci, içeriği çok kolay ya da çok zor bulmuş

                olabilir. Öğrenci, daha önceki derslerde yaşanan bir olayla ilgili size kızgın olabilir.


                Öneri

                Öğrenciyi azarlamak veya utandırmak yerine, tüm öğrencileri sıralarından kaldırıp hareket
                ettiren bir grup etkinliği yapınız. Bunu, öğrencinin dikkatini konuya yönlendirmek için bir

                fırsat olarak kullanınız. Öğrenciyi derse yönlendirecek farklı girişimlerde de bulununuz.
                Öğrenciyle  son  zamanlardaki  etkileşimlerinizi  değerlendirerek  öğrencinin  daha  önce

                yaşanmış bir olaya tepki olarak mı ilgili davranışı sergilediğini tespit ediniz.  Öğrencinin

                amacı otoriteye karşı çıkmak ya da misilleme yapmak mı? Öğrenci ders içeriği ile ilgili zorluk
                yaşıyor mu? Örneğin konu içeriği çok zorsa ekstra destekler ayarlayabilirsiniz veya çalışmayı

                daha erişilebilir hale getirecek şekilde bölümlere ayırabilirsiniz.

























                                                           68
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78