Page 73 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 73
Örnek Olay 2
Öğrencilerinize okumaları için bir paragraf verdiniz ve birkaç dakika içinde bununla ilgili
sorular soracağınızı söylediniz. Sınıf okurken bir çocuğun masasının altında bir çizgi roman
olduğunu ve kendisine verilen paragraf yerine onu okuduğunu fark ediyorsunuz.
Olası Nedenler
Konu, öğrenci için ilgi çekici olmayabilir. Öğrenci, içeriği çok kolay ya da çok zor bulmuş
olabilir. Öğrenci, daha önceki derslerde yaşanan bir olayla ilgili size kızgın olabilir.
Öneri
Öğrenciyi azarlamak veya utandırmak yerine, tüm öğrencileri sıralarından kaldırıp hareket
ettiren bir grup etkinliği yapınız. Bunu, öğrencinin dikkatini konuya yönlendirmek için bir
fırsat olarak kullanınız. Öğrenciyi derse yönlendirecek farklı girişimlerde de bulununuz.
Öğrenciyle son zamanlardaki etkileşimlerinizi değerlendirerek öğrencinin daha önce
yaşanmış bir olaya tepki olarak mı ilgili davranışı sergilediğini tespit ediniz. Öğrencinin
amacı otoriteye karşı çıkmak ya da misilleme yapmak mı? Öğrenci ders içeriği ile ilgili zorluk
yaşıyor mu? Örneğin konu içeriği çok zorsa ekstra destekler ayarlayabilirsiniz veya çalışmayı
daha erişilebilir hale getirecek şekilde bölümlere ayırabilirsiniz.
68