Page 46 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 46

Okul kurallarının etkili bir şekilde uygulanabilmesi için önleyici disiplin ekiplerinin görev

               ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibi olmalıdır:

                     Disiplin  yönetmeliğine  göre  okul  kurallarını  belirleme  ve  sınıf  kurallarının

                      belirlenmesine yardımcı olmak
                     Okul kurallarını öğrencilere net bir şekilde bildirilmek

                     Öz disiplinin esas olduğu bir okul ortamı oluşturmak

                     Kök değerlerin okul kültürüne entegre edilmesini sağlamak
                     Sosyal ve duygusal becerilerin kazanılmasına önderlik etmek

                     Öğrencileri duygu kontrol etme teknikleri ile ilgili bilinçlendirmek

                     Disiplin sağlama konusunda diğer paydaşlara rehberlik etmek
                     Sınıf yönetimi konusunda öğretmenlere rehberlik etmek

                     Problemli  davranış  gösterme  riski  olan  öğrenciler  için  bireysel  önleme  yaklaşımları

                      planlamak ve uygulanmasına rehberlik etmek
                     Önleyici disiplin konusunda velileri bilgilendirmek

                     Disiplin konusunda öğretmenlerin becerilerini güçlendirmek amacıyla yapılan personel

                      geliştirme programlarının yürütülmesini sağlamak
                     Her sınıf düzeyinde sınıf öğretmenlerinin toplantılarına aktif ve düzenli olarak katılmak



               Önleyici Disiplin Ekibinde Okul Müdür ya da Müdür Yardımcısının Görevleri:

                   Okul  kurallarının  etkili  bir  şekilde  uygulanabilmesi  için  okul  müdür  ya  da  müdür

               yardımcısının görev ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibi olmalıdır.

                     Önleyici disiplin çalışmalarıyla ilişkili idari işleri yürütmek

                     Önleyici disiplin çalışmalarını yürütmek için ilgili dış kurum ve kuruluşlarla bağlantı
                      kurmak ve hizmetlerini koordine etmek

                     Sosyal  ve  duygusal  becerilerin  geliştirilmesi  programları,  davranış  değişikliği

                      programları  gibi  süreçlerin  uygulanmasında  ihtiyaca  göre  Rehberlik  ve  Araştırma
                      Merkezlerinden destek sağlamak

                     Önleyici disiplin çalışmalarıyla ilgili tüm süreçleri izleme ve değerlendirmek
                     Çeşitli sınıflardaki sınıf öğretmenlerinin toplantılarına aktif ve düzenli olarak katılmak








                                                           41
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51