Page 43 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 43
ziyaretleri sırasında bir öğretmen tarafından doldurulur veya (c) veli toplantılarında veya Okul
Aile Birliği toplantılarında çocukların kendileriyle veya ebeveynleri ile yapılan görüşmelere
dayalı olarak doldurulabilir.
Adım 4: Anketler tamamlandıktan ve geri gönderildikten sonra, her öğrenci için yukarıdaki
soruların yanıtlarını içeren açıklayıcı bir örnek olay çalışması oluşturunuz. Bu örnek olay
çalışması; öğrencilerin davranışlarını ve öğrenmelerini etkileyebilecek faktörleri belirlemenize,
ilişkilendirmenize ve analiz etmenize yardımcı olacaktır.
Adım 5: Örnek olay çalışmaları tamamlandıktan sonra her bir öğrencinin sınıfınızda tam olarak
öğrenme becerisini ve davranışlarını hangi faktörlerin etkileyebileceğini görmek için onlara
yakından bakınız. Bu faktörler; kendisini ayrımcılığa uğramış ve aşağılanmış hissetmesine
neden olan kültürel farklılıklar, yoksulluk, yetersiz bakım, aile dışındaki kaynaklara erişimin
olmaması ve sağlık sorunları veya yetersiz beslenme olabilir. Öğrencilerin okula
gelmemelerinin veya sınıfta uygun olmayan davranışlar göstermelerinin nedenlerini ele alarak
olumlu eylemler geliştirmek için bu faktörleri başlangıç noktası olarak kullanınız. Her bir
eylemi planlamak, üstlenmek, izlemek ve değerlendirmek için meslektaşlarınız ve diğer
paydaşlarla aktif olarak çalışınız.
Örnek Olay
Bir Öğrencinin Ailesi: Derya Örneği
Derya; annesi, büyükannesi ve kardeşleriyle yaşamaktadır. Babası vefat etmiştir.
Derya’nın annesi çalıştığı için Derya’nın kardeşlerine babaannesi bakmaktadır. Derya’nın
annesi tarımla uğraşmaktadır. Ailesinin maddi durumu oldukça düşüktür. Derya’nın
devamsızlığının yarısı, annesine ve büyükannesine yardım etmek zorunda olması ve
kardeşlerine bakmak zorunda olmasından kaynaklanmakta; diğer yarısı da hastalıktan
kaynaklanmaktadır. Bağışıklık sistemi düşük olduğundan sürekli hastalanır. Derya sınıfta da
genellikle dersi dinlemez ve ödevlerini de eksik ya da geç teslim eder. Derya, çoğu zaman
sınıf arkadaşlarıyla ilgilenmez ve onun kafası hep meşguldür.
38