Page 43 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 43

ziyaretleri sırasında bir öğretmen tarafından doldurulur veya  (c) veli toplantılarında veya Okul

               Aile Birliği toplantılarında çocukların kendileriyle veya ebeveynleri ile yapılan görüşmelere
               dayalı olarak doldurulabilir.

               Adım 4: Anketler tamamlandıktan ve geri gönderildikten sonra, her öğrenci için yukarıdaki
               soruların  yanıtlarını  içeren  açıklayıcı  bir  örnek  olay  çalışması  oluşturunuz.  Bu  örnek  olay

               çalışması; öğrencilerin davranışlarını ve öğrenmelerini etkileyebilecek faktörleri belirlemenize,
               ilişkilendirmenize ve analiz etmenize yardımcı olacaktır.

               Adım 5: Örnek olay çalışmaları tamamlandıktan sonra her bir öğrencinin sınıfınızda tam olarak

               öğrenme becerisini ve davranışlarını hangi faktörlerin etkileyebileceğini görmek için onlara
               yakından  bakınız.  Bu  faktörler;  kendisini  ayrımcılığa  uğramış  ve  aşağılanmış  hissetmesine

               neden olan kültürel farklılıklar, yoksulluk, yetersiz bakım, aile dışındaki kaynaklara erişimin
               olmaması  ve  sağlık  sorunları  veya  yetersiz  beslenme  olabilir.  Öğrencilerin  okula

               gelmemelerinin veya sınıfta uygun olmayan davranışlar göstermelerinin nedenlerini ele alarak
               olumlu  eylemler  geliştirmek  için  bu  faktörleri  başlangıç  noktası  olarak  kullanınız.  Her  bir

               eylemi  planlamak,  üstlenmek,  izlemek  ve  değerlendirmek  için  meslektaşlarınız  ve  diğer

               paydaşlarla aktif olarak çalışınız.



                                                      Örnek Olay
                                          Bir Öğrencinin Ailesi: Derya Örneği




                       Derya; annesi, büyükannesi ve kardeşleriyle yaşamaktadır. Babası vefat etmiştir.
                Derya’nın annesi çalıştığı için Derya’nın kardeşlerine babaannesi bakmaktadır. Derya’nın

                annesi tarımla uğraşmaktadır. Ailesinin maddi durumu oldukça düşüktür. Derya’nın
                devamsızlığının yarısı, annesine ve büyükannesine yardım etmek zorunda olması ve

                kardeşlerine bakmak zorunda olmasından kaynaklanmakta; diğer yarısı da hastalıktan

                kaynaklanmaktadır. Bağışıklık sistemi düşük olduğundan sürekli hastalanır. Derya sınıfta da
                genellikle dersi dinlemez ve ödevlerini de eksik ya da geç teslim eder. Derya, çoğu zaman

                sınıf arkadaşlarıyla ilgilenmez ve onun kafası hep meşguldür.












                                                           38
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48