Page 39 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 39

sınıfınızda nasıl davrandığı, kendisinde, ev yaşamında veya okul içindeki ve dışındaki diğer zor

               koşullarla  uğraşırken  yaşadığı  hayal  kırıklığını  yansıtabilir.  Bir  öğrencinin  davranışını
               yorumlarken  dikkatli  olunmalıdır.  Yanlış  olduğu  düşünülen  davranış,  disiplin  sorunu

               olmayabilir. Örneğin, bir öğrenci evde göremediği için öğretmenden ekstra ilgi istiyor olabilir.
               Öğrencinin evdeki veya başka bir yerdeki sorunlara tepkisi veya hayal kırıklığı sınıfa taşınıyor

               olabilir. Dolayısıyla sorun öğrencinin davranışı değil öğrencinin içinde bulunduğu durumdur.
               Öğrenciyi kendi hatası olmayan bir şey için suçlanıyor olabilir. Bu durumda ceza kesinlikle işe

               yaramaz ve öğrencinin davranışsal gelişimine ciddi şekilde zarar verebilir.

                      Öğrencinin davranışını olumlu bir şekilde yönlendirmek için onun davranışını kişisel
               düzeyde, aile ve topluluk düzeyinde etkileyebilecek faktörleri anlamak gerekir. Bir öğrenci

               uygun olmayan davranışlar gösterdiğinde, yukarıda tartışılan dört hedef kadar bu faktörleri de
               hesaba katmak gerekir. Sınıf ortamıyla ilgili zorluk yaşayıp yaşamadığını veya soruna sınıf ve

               okul dışındaki bir şeyin neden olup olmadığını sorgulanmalıdır. Son olarak bu sorunları çözmek
               sadece öğretmenlere ait değildir. Ayrıca bir öğrencinin karşılaştığı ve yanlış davranışlarının

               yansıttığı  zor  koşulları  belirlemek  ve  çözmek  için  ebeveynler,  topluluk  liderleri  ve  yerel

               kuruluşlarla güçlü ortaklıklar kurmamız gerekir.
                      Aşağıda  öğrencinin  sorun  davranışlar  gösterip  göstermeyeceklerini  etkileyebilecek

               faktörlerin  bir  listesi  bulunmaktadır.  Bu  faktörlerin  üstesinden  gelmek  için  alınabilecek,

               ailelerin  ve  toplulukların  katılımını  içeren  eylemler  belirtilmiştir.  Meslektaşlarınızla,
               bulunduğunuz  yerdeki  diğer  faktörlerin  öğrencilerinizin  davranışlarını  etkileyebileceği  ve

               ortaya çıktıklarında bunları çözmek için hangi eylemlerin yapılabileceği hakkında konuşunuz.


                      Öğrencinin  farklı  sorumlulukları  olabilir:  Evde  veya  başka  bir  yerde  ailelerinin
               geçimini sağlamasına yardım etmesi gerektiğini düşünen öğrenciler, sınıfta olmak istemeyebilir

               ve sorun davranışları bir kaçış yolu olarak kullanabilirler. İlgi alanları, eğitimlerini ailelerinin

               ekonomik geleceğini garanti altına almanın uzun vadeli bir yolu olarak görmek yerine ailelerine
               acil  yardım  sağlamaktır.  Buna  ek  olarak  bazı  öğrencilerin  okul  başlamadan  önce  küçük

               kardeşlere bakmak, evi temizlemek, yakıt toplamak, yiyecek hazırlamak ve hayvanlara bakmak
               gibi birçok ev işi olabilir. Bu nedenle ödev yapmak için çok az zamanları olabilir, okula geç

               gelebilir ve sınıfta uyuyabilir. Bunlar davranışsal problemler değil, aile durumlarına verilen
               tepkilerdir.  Sonuç  olarak  yapılan  girişimler  muhtemelen  öğrencinin  davranışını

               düzeltmeyecektir. Bunun yerine, öğrencinin evde çalışmasına ve öğrenmesine yardımcı olmak

               için  ders  sırasında  ekstra  dikkat  göstermek  gibi  başka  stratejilerin  izlenmesi  gerekecektir.




                                                           34
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44