Page 35 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 35

geçeceğini  öğrenmesi  gerekiyordu.    Aynı  zorlukla  karşı  karşıyasınız.  Rolünüz,  bu  kötü

               seçimlerin  nedenini  belirlemek  ve  öğrencinin  davranışları  hakkında  daha  iyi  seçimler
               yapmasına  yardımcı  olacak  stratejiler  geliştirmektir.  Öğrenciler;  kalıtsal  faktörlerin,  içinde

               yaşadıkları çevrenin ve kendi kişisel ve psikolojik ihtiyaçlarının bir sonucu olarak öğrenir ve
               davranırlar.  Kalıtımlarını  değiştiremeyiz  ancak  diğer  özellikler  ile  ilgili  değişiklikler

               gerçekleştirebiliriz. Ancak ebeveynleri sürece dâhil etmezsek öğrencilerin çevreleri üzerinde
               sınırlı kontrole sahip oluruz. Davranış anlaşılabilir ve amaçlıdır. Öğrencilerimiz ne kadar az

               farkında olsalar da yaptıklarını bir amaç için yaparlar. Dünyayı veya sadece sınıfınızı onların

               gözünden görmeye başladığınızda onlara rasyonel, kendinden emin ve etkili bir şekilde yanıt
               verebilirsiniz.



                                                        Aktivite 8

                                              Aynı Öğrenci, Farklı Davranış



                       Sınıfınızdan  sorun  davranış  gösteren  bir  öğrenci  seçiniz.  Bu  öğrenciyi  bir  hafta
                boyunca düzenli olarak izleyiniz. Diğer sınıflarda, diğer öğretmenlere veya diğer öğrencilere

                karşı  davranışlarını  araştırınız.    Okulda  farklı  durumlarda  farklı  davranışlar  gösteriyorsa
                neden  sizin  sınıfınızda  farklı  davranmayı  tercih  ettiğini  düşününüz.  İlgili  öğrencinin

                davranışlarıyla ilgili bir sorunu olmayan öğretmenlere danışabilirsiniz. Sizden farklı olarak

                ne  yapıyorlar?  İsteklerinizi  bir  soru  olarak  mı  ifade  ediyorsunuz  (yukarıda  Ayşe  Hanım
                örneğinde  olduğu  gibi)?  Diğer  öğretmenler  ona  seçenekler  sunuyor  ve  sonuçlarla  başa

                çıkmasına izin veriyor mu? Davranışlarında olumlu değişiklikler yapmasına yardımcı olmak
                için ne yapabilirsiniz?


                 Her  öğrencinin  kendi  davranışlarıyla  ilgili  seçimler  yaptığına  inanıyorsak,  bu  yaklaşımı
                sınıftaki kendi tepkilerimize ve öğrencilerle olan diğer tüm ilişkilerimize de uygulamalıyız.

                Kendi eylemlerimizde yaptığımız seçimleri ve bu seçimleri neden yaptığımızı kendimize
                sormalı ve sonra kendimizi hem sözlü hem de jestlerle nasıl ifade ettiğimize daha fazla dikkat

                etmeliyiz.





                   Sizi endişelendiren veya hayal kırıklığına uğratan bir öğrenciyi tekrar düşününüz. Bu sorun
               davranışın  arkasındaki  nedeni  öğrenmek  için  kendinize  bu  öğrenci  sorun  davranışlar




                                                           30
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40