Page 38 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 38
Aktivite 10
Tanıyalım
Çok sayıda yeni öğrencinin özellikle farklı geçmişlere ve yeteneklere sahip
öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrencilerin birbirlerini tanımaları için eğitim-öğretim
yılının başında aşağıda verilen etkinliği kullanabilirsiniz. Bu bilgileri içeren kâğıdın sağ
tarafına boş bir sütun ekleyiniz. Öğrencileriniz boşlukları doldurduktan sonra her bir ifadeye
aynı yanıtı veren başka öğrenciler bulmalarını ve her bir öğrencinin adını sütuna yazmasını
isteyiniz.
Aşağıdaki gibi boşluklar içeren bir form veya çalışma sayfası geliştiriniz ve öğrencilerden
boşlukları doldurmalarını isteyiniz.
Örnek Form
Okuldan sonra çoğunlukla ________________________________
En sevdiğim yiyecek __________________________________
En sevdiğim aktivite ________________________________
Okulda en sevdiğim ders __________________________
_____________________________________ gibi olmak istiyorum
Okulu bitirdiğimde ______________________ olmak istiyorum.
Öğrencilerinizin Yaşamlarının Bağlamını Anlamak
Öğrencilerinizin sorun davranışları neden gösterdiğini anladığınızda, sorun davranışı
azaltacak veya tamamen önleyecek bir pozitif disiplin aracını daha kolay seçebilirsiniz.
Yukarıda tartışılan dört hedef yalnızca öğrencinin kendi duygusal ve psikolojik ihtiyaçlarını
karşılaması üzerine odaklanmaktadır. Eksik olan, her öğrencinin geldiği bağlamı anlamaktır.
Bir öğrencinin davranışını etkileyen sadece öğretmenler değildir. Her öğrenci, kendi
toplam öğrenme ortamının bir ürünüdür. Bu ortam yalnızca sınıfını ve okulunu değil aynı
zamanda öğrenciyi, öğrencinin ailesini ve içinde bulunduğu toplumu da kapsar. Öğrencinin
33