Page 37 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 37
BÖLÜM 3 ÖĞRENCİLER HAKKINDA BİLGİ EDİNME
Sizinle öğrencileriniz arasında iyi davranışları teşvik eden ve yanlış davranışları
önleyen, güvene dayalı ve sevecen bir ilişki kurmak zor olabilir ancak böyle bir ilişki öğretimi
daha eğlenceli hâle getirir ve öğrencileri geliştirir. Öğrencilerin başarıları, öğretmenin ne kadar
iyi performans gösterdiğini ve öğrencilerin öğretmeni “rol model” olarak ne kadar iyi
gördüğünü yansıtır. İster sınıfınızda çok sayıda öğrenci olsun ister daha yönetilebilir bir sayıda
olsun her bir öğrenci hakkında yeterince bilgi sahibi olmak gerekir.
Unutmayınız: Her öğrenci bir bireydir. Her öğrenci farklı özelliklere sahiptir ve gelecek için
farklı hayallere sahiptir. Bir öğretmenin her öğrencinin ilgi alanlarını ve hayallerini, bildiklerini
ve yapabileceklerini bilmesi gerekir. Öğrencileri bireysel olarak tanımak ve öğrencilerin
ailelerini tanımak için zaman ayırmak onları önemsediğinizi ve farklılıklarına saygı
duyduğunuzu gösterir. Böyle bir ortamda tüm öğrenciler kendilerini güvende ve değerli
hissederler. Öğrencileri tanımak için aşağıda örnek aktivitelere yer verilmiştir:
Aktivite 9
Ben Kimim?
Okul Eğitim-Öğretim yılının başında, öğrencilerinizden aşağıdakine benzer bir kart
doldurmalarını isteyiniz. Öğrencilerinizle konuşmak, ders planları geliştirmek ve öğrenme
etkinlikleri tasarlamak için bu bilgileri kullanınız. İlk dönemin sonunda, öğrencilerinizden
kartı tekrar doldurmalarını isteyiniz ve ardından her öğrencinin kendisinin iyi ya da kötü,
sınıfta mutlu ya da rahatsız olduğuna inandığı durumları ve zaman içinde herhangi bir
değişiklik olup olmadığını yazmalarını isteyiniz. Bu bilgileri kullanarak öğrencileriniz
kendilerine güvenlerini artıracak öğrenme etkinlikleri tasarlayabilir ve öğrenme ortamını
daha eğlenceli bir hale getirebilirsiniz. Farklı branş öğretmenleriyle bilgilerinizi paylaşınız
ve derslerine hazırlanırken kullanmaları için onları teşvik ediniz.
Örnek Kart:
Öğrenci Adı:……………………………
Hakkımda bilmeniz gereken tek şey:………….....
…………..ile çalışmak istiyorum.
………….. konusunda gerçekten iyiyimdir.
…………..konusunda çok iyi değilim.
………….. sınıfta olduğunda çok mutlu olurum.
32