Page 37 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 37

BÖLÜM 3 ÖĞRENCİLER HAKKINDA BİLGİ EDİNME

                      Sizinle  öğrencileriniz  arasında  iyi  davranışları  teşvik  eden  ve yanlış davranışları
               önleyen, güvene dayalı ve sevecen bir ilişki kurmak zor olabilir ancak böyle bir ilişki öğretimi

               daha eğlenceli hâle getirir ve öğrencileri geliştirir. Öğrencilerin başarıları, öğretmenin ne kadar
               iyi  performans  gösterdiğini  ve  öğrencilerin  öğretmeni  “rol  model”  olarak  ne  kadar  iyi

               gördüğünü yansıtır. İster sınıfınızda çok sayıda öğrenci olsun ister daha yönetilebilir bir sayıda
               olsun her bir öğrenci hakkında yeterince bilgi sahibi olmak gerekir.

               Unutmayınız: Her öğrenci bir bireydir. Her öğrenci farklı özelliklere sahiptir ve gelecek için

               farklı hayallere sahiptir. Bir öğretmenin her öğrencinin ilgi alanlarını ve hayallerini, bildiklerini
               ve  yapabileceklerini  bilmesi  gerekir.  Öğrencileri  bireysel  olarak  tanımak  ve  öğrencilerin

               ailelerini  tanımak  için  zaman  ayırmak  onları  önemsediğinizi  ve  farklılıklarına  saygı
               duyduğunuzu  gösterir.  Böyle  bir  ortamda  tüm  öğrenciler  kendilerini  güvende  ve  değerli

               hissederler.  Öğrencileri tanımak için aşağıda örnek aktivitelere yer verilmiştir:


                                                       Aktivite 9

                                                      Ben Kimim?
                       Okul Eğitim-Öğretim yılının başında, öğrencilerinizden aşağıdakine benzer bir kart

                doldurmalarını isteyiniz. Öğrencilerinizle konuşmak, ders planları geliştirmek ve öğrenme

                etkinlikleri tasarlamak için bu bilgileri kullanınız. İlk dönemin sonunda, öğrencilerinizden
                kartı tekrar doldurmalarını isteyiniz ve ardından her öğrencinin kendisinin iyi ya da kötü,

                sınıfta  mutlu  ya  da  rahatsız  olduğuna  inandığı  durumları  ve  zaman  içinde  herhangi  bir
                değişiklik  olup  olmadığını  yazmalarını  isteyiniz.  Bu  bilgileri  kullanarak  öğrencileriniz

                kendilerine  güvenlerini  artıracak  öğrenme  etkinlikleri  tasarlayabilir  ve  öğrenme  ortamını
                daha eğlenceli bir hale getirebilirsiniz. Farklı branş öğretmenleriyle bilgilerinizi paylaşınız

                ve derslerine hazırlanırken kullanmaları için onları teşvik ediniz.

                Örnek Kart:
                Öğrenci Adı:……………………………

                Hakkımda bilmeniz gereken tek şey:………….....

                …………..ile çalışmak istiyorum.
                ………….. konusunda gerçekten iyiyimdir.

                …………..konusunda çok iyi değilim.
                ………….. sınıfta olduğunda çok mutlu olurum.







                                                           32
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42