Page 40 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 40

Ödevlerini  okulda  tamamlamaları  için  zaman  tanımak,  öğrencileri  ödevleri  tamamlamada

               birbirlerine yardım etmeye teşvik etmek gibi stratejilere de başvurulabilir.


                      Hastalık ve açlık: Öğrenciler hasta, aç veya yetersiz beslendiğinde iyi öğrenemezler.
               Genellikle  bu  çocuklar  sadece  hayatta  kalmak  için  mücadele  eden  yoksul  ailelerden  gelir.

               Hastalık ve açlık, öğrencinin dikkat süresini azaltır ve başarı düzeylerini önemli ölçüde etkiler.
               Düşük  başarı  seviyesi,  yetersizlik  ve  başarısızlık  duygularına  yol  açabilir  ve  bu  da  sorun

               davranışlara yol açabilir.


                      Şiddet korkusu: Okula gidip gelirken okulda veya sınıfta yaşanabilecek şiddet korkusu,

               bazı  öğrencilerin  derse  katılmamalarına  neden  olabilir.  Aynı  zamanda  öğrencilerin  benlik
               saygısı üzerinde ağır bir yük yaratır ve yetersizlik duygularını artırır. Okulunuzun durumunu

               daha iyi anlamak için ne gibi önlemler alabilirsiniz? Öğrencilere, okul sınırları içinde veya
               okula gidiş ve gelişlerde şiddetin nerede meydana geldiğini haritalamalarına yardımcı olunuz.

               Ayrıca öğrencilerinizden zorbalığa uğrayıp uğramadıklarını veya fiziksel cezaya maruz kalıp

               kalmadıklarını ve bunların hangi yollarla olduklarını soran isimsiz anketler doldurmalarını da
               isteyebilirsiniz.



                      Engelliler ve özel ihtiyaçlar: Görme, işitme bozukluğu ve diğer bazı engelli öğrenciler
               sizin sınıfınızda da olabilir. Bu bozukluklar tespit edilmezse öğrencilerin dikkatsizlik, düşük

               öğrenme performansı veya hiperaktivite gibi davranışları sorun davranış olarak tanımlanabilir.
               Okulların,  bu  durumları  erken  tespit  etmek  ve  öğrencileri  yönlendirmek  için  tarama

               programlarına ihtiyacı vardır.


                      Aile  ve  toplum:  Aileler  ve  topluluklar;  bir  öğrencinin  korunması,  bakımı  ve  bir

               öğrencinin karşılaşabileceği sorunları anlamak ve bu sorunları sürdürülebilir yollarla ele almak
               için ilk sırada olmalıdır. Yanlış davranışları önlemenin en etkili yolu; güçlü, ilgili ve üretken

               aileler ve topluluklardır.


                      Ailedeki  çatışmalar:  Ebeveynlerin  sıklıkla  kavga  ettiği  evlerde  ebeveynlerin
               çocuklarına  gösterdikleri  şiddet  ve  istismar  öğrencide  güçlü  bir  yetersizlik  duygusuna  yol

               açabilir. Bu, devamsızlığı ve sorun davranışları artırabilir. Hatta öğrencileri, evden ve okuldan

               kaçmaya teşvik edebilir. Örneğin,  ev hayatı çok kötü olan bir öğrenci sınıfta kendini geri çeker
               ve ödevlerini zamanında tamamlamaz. Öğretmen, öğrenciyi cezalandırmak yerine ondan ev


                                                           35
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45