Page 44 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 44
Örnek olayda da görüldüğü gibi Derya’nın gösterdiği sorun davranışı ortadan kaldırmak
için yapılacak ilk iş sorun davranışın nedenlerini tespit etmektir. Nedenleri tespit etmek için de
öğrenci ve ailesi hakkında bilgi sahibi olmak oldukça önemlidir.
Ebeveyn-Öğretmen İletişimi
İyi davranışları teşvik eden ve yanlış davranışları önleyen olumlu bir öğretmen-öğrenci
ilişkisi kurmak, ebeveynlerin öğrencilerin eğitimine dâhil edilmesini de gerektirir. Bir
öğrencinin uygun olmayan davranışlar göstermesinin sebeplerinden birisi de ebeveyn
katılımının olmamasıdır. Ebeveyn katılımı, çocukların başarısı üzerinde olumlu bir etkiye
sahiptir ve bir öğrencinin okuldaki başarısının en doğru yordayıcısıdır. Aile katılımının
faydalarından bazıları aşağıda belirtildiği gibidir:
Öğrencilerin katılımı daha iyi olur.
Öğrenciler ödevlerini daha tutarlı bir şekilde tamamlar.
Öğrenciler daha olumlu tutum ve davranış sergiler.
Genellikle bir veli-öğretmen veya veli-öğretmen-öğrenci konferansı aşağıda belirtilen
nedenlerden en az biri için yapılır:
Öğrencinin performansı veya talep edilen belirli bir akademik konuyu tartışmak
Öğrencinin okula devamını veya disiplin konularını tartışmak
Öğrencinin kendileri tarafından gündeme getirilen bir konuyu tartışmak
39