Page 44 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 44

Örnek olayda da görüldüğü gibi Derya’nın gösterdiği sorun davranışı ortadan kaldırmak

               için yapılacak ilk iş sorun davranışın nedenlerini tespit etmektir. Nedenleri tespit etmek için de
               öğrenci ve ailesi hakkında bilgi sahibi olmak oldukça önemlidir.


               Ebeveyn-Öğretmen İletişimi

                   İyi davranışları teşvik eden ve yanlış davranışları önleyen olumlu bir öğretmen-öğrenci
               ilişkisi  kurmak,  ebeveynlerin  öğrencilerin  eğitimine  dâhil  edilmesini  de  gerektirir.  Bir

               öğrencinin  uygun  olmayan  davranışlar  göstermesinin  sebeplerinden  birisi  de  ebeveyn

               katılımının  olmamasıdır.  Ebeveyn  katılımı,  çocukların  başarısı  üzerinde  olumlu  bir  etkiye
               sahiptir  ve  bir  öğrencinin  okuldaki  başarısının  en  doğru  yordayıcısıdır.  Aile  katılımının

               faydalarından bazıları aşağıda belirtildiği gibidir:

                     Öğrencilerin katılımı daha iyi olur.

                     Öğrenciler ödevlerini daha tutarlı bir şekilde tamamlar.

                     Öğrenciler daha olumlu tutum ve davranış sergiler.



                   Genellikle  bir  veli-öğretmen  veya  veli-öğretmen-öğrenci  konferansı  aşağıda  belirtilen
               nedenlerden en az biri için yapılır:


                     Öğrencinin performansı veya talep edilen belirli bir akademik konuyu tartışmak
                     Öğrencinin okula devamını veya disiplin konularını tartışmak

                     Öğrencinin kendileri tarafından gündeme getirilen bir konuyu tartışmak






















                                                           39
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49