Page 45 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 45

BÖLÜM 4 OLUMLU VE DESTEKLEYİCİ BİR ÖĞRENME ORTAMI
                                                    OLUŞTURMAK
                  Öğrencilerinizin doğru davranışlar geliştirmeleri için iyi yönetilen ve iyi organize edilmiş

               bir okul ortamında olmaları gerekir. Okullarda disiplinin sağlanmasının en önemli şartlarından
               biri,  kuralların  net  bir  şekilde  belirlenmesidir.  Kurallar  belirlendikten  sonra  kurallara

               uyulduğunda ve uyulmadığında ortaya çıkabilecek sonuçlar da net bir şekilde öğrenciler ve

               diğer  tüm  paydaşlarla  paylaşılmalıdır.  Genel  kurallar,  disiplin  yönetmeliğinde  belirtilmiştir
               ancak okul veya sınıfın durumuna göre farklı kurallara da ihtiyaç duyulabilir. Bu doğrultuda,

               genel  kurallara  bağlı  kalacak  şekilde  özel  kurallar  da  geliştirilmelidir.  Özel  kurallar,  genel

               kuralları daha açık ve ayrıntılı ifade edebileceği gibi okul veya sınıf ihtiyaçlarına göre yeniden
               belirlenebilir.  Öğrenci,  öğretmen  ve  okul  idarecisi  iş  birliği  içinde  kuralları  belirlemelidir.

               Örneğin, disiplin yönetmeliğine bağlı olarak okul kuralları aşağıdaki maddelerden oluşabilir:

                     Diğer  öğrencilere,  öğretmenlerine  ve  okul  personeline  ve  toplum  üyelerine  saygı

                      göstermek
                     Okul kurallarına, sınıf kurallarına ve öğretmenlerin talimatlarına uymak

                     Öğrenmede yüksek standartlar için çabalamak

                     Çatışmaları saygılı, sakin ve adil bir şekilde çözmek

                     Okulun kıyafet kurallarına uymak
                     Şiddete başvurmamak

                     Okula silah, uyuşturucu, alkol veya tütün sokmamak

                     Hiç kimseye karşı zorbalık, taciz, gözdağı verme veya ayrımcılık yapmamak
                     İş birliğine açık olmak

                     Başkalarının ilgi, yetenek ve kültürüne değer vermek

                     Davranış ve eylemler için kişisel sorumluluk almak
                     Tehlikeli davranışlardan kaçınmak  ve  diğerlerini tehlikeli davranışlardan  kaçınmaya

                      teşvik etmek

                     Okula ve sınıfa zamanında gelmek
                     Her derse hazırlıklı gelmek

                     Öğrenmeye aktif olarak katılmak

                     Okul binası ve bahçesini titiz bir biçimde korumak
                     Kendilerini dış ortamdan kaynaklanabilecek tehditlere karşı korumak ve başkaları için

                      tehdit oluşturmamak

               İlgili maddeler geliştirilerek disiplin yönetmeliğine bağlı okul kuralları oluşturulabilir.


                                                           40
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50