Page 30 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 30

BÖLÜM 2 ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ SEBEPLERİ

                      Öğrenci davranışlarının amacı genellikle ait olma ihtiyacını karşılamaktır. Bu ait olma
               arzusu, hem öğrenciler hem de yetişkinler için temel bir ihtiyaçtır. Her birimiz, sürekli olarak

               ait olacağımız bir yer bulmaya çalışırız. Bizim için önemli olduğunu düşündüğümüz inançları,
               duyguları ve davranışları seçeriz. Öğrenciler günün önemli bir bölümünü okulda geçirir, bu

               nedenle öğrenciler için sınıfa ya da okula ait olma hissi duymak büyük önem taşır. Öğrencilerin
               bir  aidiyet  duygusu  yaşayabilmeleri  için  aşağıdaki  belirtilen  ihtiyaçlarının  karşılanması

               gerekmektedir:

                     Görevlerini sınıfın ve okulun ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tamamlayabileceklerini

                      hissetmeleri gerekir.

                     Öğretmenleri  ve  sınıf  arkadaşlarıyla  başarılı  bir  şekilde  ilişki  kurabileceklerini
                      hissetmeleri gerekir.

                     Gruba önemli ölçüde katkı sunduklarını hissetmeleri gerekir.

                   Öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılamasına yardımcı olan faktörler aşağıda belirtilmiştir:

               1. Güvene, karşılıklı saygıya ve korkuya değil anlayışa dayanan öğretmen-öğrenci ilişkisi.

               2.  Başarı  için  sınıf  ikliminin  gücü,  örneğin,  tüm  öğrencilerin  dâhil  olduklarını,  değerli
               olduklarını ve işbirliği içinde ve etkili bir şekilde birlikte çalışabileceklerini hissettiği bir sınıf

               ortamı.
               3. Sınıf yapısının uygunluğu.

                      Öğretmenler,  öğrencilerin  ait  olma  ihtiyacını  giderebilir  ve  bu  ihtiyacı  giderme
               arayışlarında ortaya çıkabilecek yanlış davranışları önleyebilir. Ayrıca, öğretmen aktif olmayan

               öğrencileri  cesaretlendirmelidir.  Öğrencilerin  başarılı  olmaları  ve  aidiyet  duygularını

               kazanmaları için araçlar geliştirmelerine yardımcı olmalıdır.


               Öğrenciler Neden İstenmeyen Davranışları Gösterir?
                      Öğrenciler,  kasıtlı  olarak  sorun  davranışları  göstermez.  Öğrencilerin  sorun  davranış

               göstermelerinin en yaygın nedenlerinden bazıları aşağıdaki gibidir:


                     Yapılacak görev, öğrenci seviyesinin çok altında ya da üstünde olabilir.
                     Yapılacak görev, ilgi çekici değildir ve öğrenci sıkılır.

                     Öğretim yöntemleri, öğrencinin öğrenme stiline uygun olmayabilir.

                     Öğrencinin hazır bulunuşluğu uygun olmayabilir.
                     Beklentiler belirsiz veya mantıksız olabilir.




                                                           25
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35