Page 25 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 25
Pozitif Disiplin Negatif Disiplin Metotları
Öğrencileri motive edersiniz. Asla şiddet Öğrencileri cezalandırırsınız. Öğrencilerin
kullanmazsınız, öğrencilerde geliştirilmesi istenilen davranışı göstermeleri için duygusal
gereken uygun davranışların geliştirilmesi cezayı kullanırsınız.
için model olursunuz. Öğrencilerin
davranış seçimlerinin sonuçlarını açık bir
şekilde ortaya koyarsınız.
1 2 3 4 5
Öğrencileri güçlendirmeyi amaçlarsınız. Öğrencilerin itaat etmesini amaçlarsınız.
Fikirleri özgürce keşfetmeleri için gerekli Öğrencilerin itaat etmeyi öğrendiği bir sınıf
ortamı sağlayarak, öğrencilerin iyi kararlar ortamı yaratırsınız.
alma sorumluluğunu almalarına yardımcı
olursunuz.
1 2 3 4 5
Öğrenci merkezli bir yaklaşımı Öğretmen merkezli bir yaklaşımı
benimsersiniz. Tüm konuları bir öğrencinin benimsersiniz. Tüm konularda öncelikleriniz
bakış açısından değerlendirirsiniz ve baskındır ve bakış açınız hareket tarzını
öğrencilerin hatalarından öğrenmelerine belirler.
yardımcı olursunuz.
1 2 3 4 5
Demokratiksiniz. Öğrenmeye katkı Otoritersiniz. Öğrencilere ne yapacaklarını
sağlayacaksa farklı fikirlere ve hatta söylersiniz ve söylemleriniz dışında davranışta
hatalara tolerans gösterirsiniz. Amacınız, bulunurlarsa onları cezalandırırsınız.
karşılıklı yarar sağlayan uygulanabilir
kurallar oluşturmaktır.
1 2 3 4 5
Bireyselliğe değer verir ve saygı duyarsınız. Sizin gibi davranan ve düşünenleri
Herkesin çeşitli görüşlere ve önceliklere ödüllendirir, farklı davranan ve düşünenleri
sahip bireyler olduğunu kabul edersiniz ve cezalandırırsınız.
bu farklılıklara saygı duyarsınız.
1 2 3 4 5
Uzun vadeli gelişmeye odaklanırsınız. Kısa vadeli uyuma odaklanırsınız.
Yaklaşımınız, öğrencinin gelişiminin uzun Yaklaşımınız belirli bir durumda itaat
vadede gerçekleştiği anlayışına dayanır. yaratmayı amaçlar. Uzun vadeli gelişimi
dikkate almazsınız.
20