Page 20 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 20

Örnek Durumlar                                   Açıklama
                Dersin  başında  öğrencilere  o  derste  ne  Pozitif disiplin:
                işleneceği  ve  öğrencilerden  ne  beklendiği  Öğrenciler kendilerinden ne beklendiğini net
                konusunda bilgi vermek                        bir  şekilde  bilmiyorsa  uygun  olmayan
                                                              davranışları      gösterme        eğilimine
                                                              gireceklerdir.    Öğrencilerin  dersin  nasıl
                                                              planlandığını  ve  onlardan  ne  beklendiğini
                                                              anlamalarını  sağlamak,  sınıf  disiplininin
                                                              çerçevesini  oluşturur  ve  öğrencilere  kendi
                                                              davranışlarının sorumluluğunu almaları için
                                                              ihtiyaç duydukları bilgileri sağlar.

                Varsayımlarda bulunmak                        Negatif disiplin:
                                                              Ne  düşündüklerini  ve  davranış  sebeplerini
                                                              belirlemek  için  öğrencilerle  konuşmak  ve
                                                              onları dinlemek önemlidir. Öğrencilerin her
                                                              zaman  belirli  bir  şekilde  davranmak  için
                                                              nedenleri vardır.

                Kanıt olmadan suçlamalarda bulunmak           Negatif disiplin:
                                                              Herhangi bir eylemde bulunmadan önce ne
                                                              olduğunu ve nedenini belirlemek önemlidir.
                                                              Sadece  suçlamak  değil  davranışın  neden
                                                              sorunlu  olduğunu  ve  öğrencinin  bir  dahaki
                                                              sefere  nasıl  daha  iyi  yapabileceğini
                                                              açıklamak önemlidir.

                Konuşan öğrencilerin yerlerini değiştirmek    Pozitif disiplin:
                                                              Siz  sessiz  olmalarını  istedikten  sonra
                                                              öğrenciler konuşmaya devam ederse onların
                                                              yerlerini  değiştirmek,  sorunu  hızlı  ve  etkili
                                                              bir şekilde çözebilir. Sakin ama kararlı olmak
                                                              ve  olaya  mümkün  olduğunca  az  dikkat
                                                              çekmeye çalışmak ve sınıf etkinliklerindeki
                                                              aksamaları en aza indirmek önemlidir.

                İstenmeyen       davranışlarda      bulunan  Negatif disiplin:
                öğrencileri azarlamak                         Bir öğrenciyi azarlamak sadece özgüvenine
                                                              zarar  vermekle  kalmaz,  aynı  zamanda
                                                              öğrenciyi utandırabilir ve öğrencide kızgınlık
                                                              yaratabilir.

                İstenmeyen davranışlarda bulunan öğrenciyi  Negatif disiplin:
                sınıf  dışına  ya  da  müdürün  odasına  İletişim,       pozitif   disiplin   yaklaşımının
                göndermek                                     merkezinde  yer  alır.  Öğrencilere  nasıl
                                                              davranmasının öğretilmesinin yanında neden
                                                              o   şekilde   davranması     gerektiği   de
                                                              açıklanmalıdır.  Ayrıca  öğrencilere  yanlış
                                                              davranışlarının sonuçlarının neler olabileceği
                                                              de açıklanmalıdır.


                                                           15
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25