Page 20 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 20
Örnek Durumlar Açıklama
Dersin başında öğrencilere o derste ne Pozitif disiplin:
işleneceği ve öğrencilerden ne beklendiği Öğrenciler kendilerinden ne beklendiğini net
konusunda bilgi vermek bir şekilde bilmiyorsa uygun olmayan
davranışları gösterme eğilimine
gireceklerdir. Öğrencilerin dersin nasıl
planlandığını ve onlardan ne beklendiğini
anlamalarını sağlamak, sınıf disiplininin
çerçevesini oluşturur ve öğrencilere kendi
davranışlarının sorumluluğunu almaları için
ihtiyaç duydukları bilgileri sağlar.
Varsayımlarda bulunmak Negatif disiplin:
Ne düşündüklerini ve davranış sebeplerini
belirlemek için öğrencilerle konuşmak ve
onları dinlemek önemlidir. Öğrencilerin her
zaman belirli bir şekilde davranmak için
nedenleri vardır.
Kanıt olmadan suçlamalarda bulunmak Negatif disiplin:
Herhangi bir eylemde bulunmadan önce ne
olduğunu ve nedenini belirlemek önemlidir.
Sadece suçlamak değil davranışın neden
sorunlu olduğunu ve öğrencinin bir dahaki
sefere nasıl daha iyi yapabileceğini
açıklamak önemlidir.
Konuşan öğrencilerin yerlerini değiştirmek Pozitif disiplin:
Siz sessiz olmalarını istedikten sonra
öğrenciler konuşmaya devam ederse onların
yerlerini değiştirmek, sorunu hızlı ve etkili
bir şekilde çözebilir. Sakin ama kararlı olmak
ve olaya mümkün olduğunca az dikkat
çekmeye çalışmak ve sınıf etkinliklerindeki
aksamaları en aza indirmek önemlidir.
İstenmeyen davranışlarda bulunan Negatif disiplin:
öğrencileri azarlamak Bir öğrenciyi azarlamak sadece özgüvenine
zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda
öğrenciyi utandırabilir ve öğrencide kızgınlık
yaratabilir.
İstenmeyen davranışlarda bulunan öğrenciyi Negatif disiplin:
sınıf dışına ya da müdürün odasına İletişim, pozitif disiplin yaklaşımının
göndermek merkezinde yer alır. Öğrencilere nasıl
davranmasının öğretilmesinin yanında neden
o şekilde davranması gerektiği de
açıklanmalıdır. Ayrıca öğrencilere yanlış
davranışlarının sonuçlarının neler olabileceği
de açıklanmalıdır.
15