Page 16 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 16

Karşılıklı Saygı                                              Anlamak
               Başkalarına saygı ve nezaketle                              Davranışı anlamayı ve altta

               davranarak iyi davranışı teşvik                              yatan nedenleri ele almayı
                           eder.                                                    amaçlar.
                      Teşvik ve övgü                                                Öğretim
                                                                                Kötü davranışları
                 Sadece başarıyı değil çabaları        POZİTİF            cezalandırmak yerine daha iyi
                        teşvik eder.                   DİSİPLİN
                                                                              davranmayı öğretmeye
                                                                                    odaklanır.
                      Problem çözme
                Problem çözme becerilerini                                           İletişim

                          öğretir.                                        Sorular sormayı ve dinlemeyi
                                                                                   teşvik eder.


                      Pozitif disiplin yaklaşımı, çeşitli eğitim ilkelerine dayanmaktadır. Bu ilkeler aşağıda

               belirtildiği gibidir:


               Bütünseldir: Bireysel gelişim, öğrenme, davranış, akademik başarı, aile ilişkileri ve toplum

               sağlığı arasındaki bağlantıları tanır.
               Güçlü yönlere dayalıdır: Öğrencilerin yeteneklerini, çabalarını ve gelişimlerini geliştirmeyi

               amaçlar. Hataları öğrenmek ve gelişmek için fırsatlar olarak değerlendirir. Öğrencilerin gelişim

               aşamalarını dikkate alır.
               Yapıcıdır: Yanlış davranışları cezalandırmak yerine, öğrenilmesi istenen davranışları açıklar,

               gösterir ve model olur.
               Kapsayıcıdır: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları, güçlü yanları, sosyal becerileri ve öğrenme

               stillerini dikkate alır.
               Proaktiftir:  Öğrencilerin  uzun  vadede  başarılı  olmalarına  yardımcı  olmayı  amaçlar.  Odak

               noktası, sorunun kökenini anlamak ve bunları çözmeye yardımcı olacak stratejileri uygulamaya

               koymaktır.
               Katılımcılığı teşvik eder:  Öğrencileri zorlamak ve kontrol etmek yerine, onların görüş ve

               bakış açılarını dikkate alarak öğrenmeyi destekleyen bir sınıf ortamı oluşturmada öğrencilerin
               katılımını da teşvik eder.

                      Pozitif disiplin, sorun davranışlar için şiddet içermeyen sonuçlar sağlar. Bu doğrultuda
               aşağıda verilen katkıları sunar:

               • Öğrencilerin davranışlarının etkilerini anlamalarına yardımcı olur.

               • Öğrencilerin uygun davranışları belirlemesine yardımcı olur.
               • Öğrencilerin istendik davranışları neden tercih etmeleri gerektiğine yardımcı olur.


                                                           11
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21