Page 21 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 21
Model olmak Pozitif disiplin:
Öğrenciler örnek alarak öğrenirler.
Öğrencilerin nasıl davranmaları isteniyorsa
öyle davranmak öğrencilere kendilerinden ne
beklendiğini göstermek açısından önemlidir
ve izleyecekleri bir örnek teşkil eder.
Öğrencilerin hepsinin aynı şekilde Negatif disiplin:
davranması için aynı sebeplere sahip Her öğrencinin yeterlilikleri, ihtiyaçları ve
olmasını beklemek sorunları farklıdır. Her öğrencinin farklı
olduğu anlayışını benimsemek her
öğrencinin güçlü, zayıf yanlarını ve
ihtiyaçlarını anlamak ve öğretimi buna göre
planlamak önemlidir.
Öğrenmeyi ilgi çekici hâle getirmek Pozitif disiplin:
Öğrenciler sıkıldıklarında ve bir dersin
içeriğini ilgi çekici bulmadıklarında
genellikle sorun davranışlar gösterirler.
Öğretimi öğrencilerin ilgisi çekecek şekilde
planlamak hem öğrencilerin dikkatini çeker
hem de sorun davranışları azaltır.
Sorunları öngörmek ve bunları çözmek için Pozitif disiplin:
harekete geçmek Hangi öğrencinin sorun davranışlarda
bulunacağını öngörmek ya da öğrencilerin
hangi öğrenme süreçlerini sıkıcı
bulabileceğini öngörmek ve bu sorunları ilgi
çekici yöntemlerle ve etkili sınıf yönetimiyle
ele almak, yanlış davranışların sorun haline
gelmeden önlenmesine yardımcı olur.
Öğrencilere karşı otoriter davranmak Negatif disiplin:
Öğretmenin otorite kurması öğrenciler ve
öğretmenler arasında engeller oluşturur ve
öğrencilerin kendilerini değersiz, yetersiz ve
ilgisiz hissetmelerine sebep olur.
Öğrencilere danışılmadan sınıf kurallarının Negatif disiplin:
oluşturulması ve uygulanması Öğrenciler, kuralların geliştirilmesine ve bu
kuralları çiğnemenin sonuçlarına dâhil
olmalıdır. Kuralların oluşturulmasına katkı
sağlamak öğrencilerin kurallara uymasını
teşvik edecektir.
16