Page 21 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 21

Model olmak                                   Pozitif disiplin:
                                                              Öğrenciler    örnek    alarak    öğrenirler.
                                                              Öğrencilerin  nasıl  davranmaları  isteniyorsa
                                                              öyle davranmak öğrencilere kendilerinden ne
                                                              beklendiğini göstermek açısından önemlidir
                                                              ve izleyecekleri bir örnek teşkil eder.

                Öğrencilerin    hepsinin     aynı    şekilde  Negatif disiplin:
                davranması  için  aynı  sebeplere  sahip  Her  öğrencinin  yeterlilikleri,  ihtiyaçları  ve
                olmasını beklemek                             sorunları  farklıdır.  Her  öğrencinin  farklı
                                                              olduğu    anlayışını    benimsemek      her
                                                              öğrencinin  güçlü,  zayıf  yanlarını  ve
                                                              ihtiyaçlarını anlamak ve öğretimi buna göre
                                                              planlamak önemlidir.

                Öğrenmeyi ilgi çekici hâle getirmek           Pozitif disiplin:
                                                              Öğrenciler  sıkıldıklarında  ve  bir  dersin
                                                              içeriğini   ilgi   çekici   bulmadıklarında
                                                              genellikle  sorun  davranışlar  gösterirler.
                                                              Öğretimi öğrencilerin ilgisi çekecek şekilde
                                                              planlamak hem öğrencilerin dikkatini çeker
                                                              hem de sorun davranışları azaltır.

                Sorunları öngörmek ve bunları çözmek için  Pozitif disiplin:
                harekete geçmek                               Hangi  öğrencinin  sorun  davranışlarda
                                                              bulunacağını  öngörmek  ya  da  öğrencilerin
                                                              hangi     öğrenme      süreçlerini    sıkıcı
                                                              bulabileceğini öngörmek ve bu sorunları ilgi
                                                              çekici yöntemlerle ve etkili sınıf yönetimiyle
                                                              ele almak, yanlış davranışların sorun haline
                                                              gelmeden önlenmesine yardımcı olur.

                Öğrencilere karşı otoriter davranmak          Negatif disiplin:
                                                              Öğretmenin  otorite  kurması  öğrenciler  ve
                                                              öğretmenler  arasında  engeller  oluşturur  ve
                                                              öğrencilerin kendilerini değersiz, yetersiz ve
                                                              ilgisiz hissetmelerine sebep olur.

                Öğrencilere  danışılmadan  sınıf  kurallarının  Negatif disiplin:
                oluşturulması ve uygulanması                  Öğrenciler, kuralların geliştirilmesine ve bu
                                                              kuralları  çiğnemenin  sonuçlarına  dâhil
                                                              olmalıdır.  Kuralların  oluşturulmasına  katkı
                                                              sağlamak  öğrencilerin  kurallara  uymasını
                                                              teşvik edecektir.








                                                           16
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26