Page 17 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 17

• Öğrencilerin kendilerine veya çevrelerine verdikleri zararları telafi etmesine yardımcı olur.

                      Pozitif  disiplin kavramı  ile  ilgili  bazı  yanlış inanışlar  da mevcuttur.  Tabloda  pozitif
               disiplinin ne anlama geldiği ve ne anlama gelmediği ifade edilmiştir:




                      Pozitif disiplin nedir?                       Pozitif disiplin ne değildir?




                      Öğrencilerin  kendi  öz  disiplinini          Koşulsuz serbestlik değildir.
                       geliştiren uzun vadeli çözümler sunar.        Öğrencilerin her istediğini yapmalarına
                      Net  ve  tutarlı  iletişim  kurmayı  teşvik    izin vermez.
                       eder.                                         Hiçbir kuralın, sınırın veya beklentinin
                      Beklentilerin,  kuralların  ve  sınırların     olmaması değildir.
                       tutarlı  bir  şekilde  pekiştirilmesini       Kısa süreli çözümler sağlamaz.
                       sağlar.                                       Fiziksel  ve  duygusal  cezanın  yerine
                      Öğrencileri  tanımayı  ve  onlara  karşı       kullanılan  alternatif  bir  ceza  şekli
                       adil olmayı hedefler.                          değildir.
                      Öğrencilerle  karşılıklı  saygıya  dayalı
                       bir ilişki kurmayı hedefler.
                      Öğrencilere  yaşam  boyu  beceriler
                       kazandırmayı teşvik eder.
                      Nezaket,     empati,    kendine     ve
                       başkalarına saygıyı öğretir.





               Pozitif Disiplin Anlayışını Sınıfta Uygulamak

                      Okul müdürlerinin ve eğitimcilerin pozitif disiplini etkili bir şekilde uygulamalarına
               yardımcı  olabilecek  birçok  uygulama  vardır.  Uygulamalardan  bazıları  aşağıda  belirtildiği

               gibidir:
               Olumluya Odaklanma

                      Olumlu davranışları desteklemek öğrencilerin özgüvenini geliştirmesine yardımcı olur.

               İlgi Gösterme
                      Her öğrenciyi tanımak için konuşma ve dinleme fırsatları oluşturulmalıdır. Öğrencilerin

               kişisel  ilgi  alanları  ve  hobileri  hakkında  konuşmak,  öğrencilerin  benlik  saygısı  ve  aidiyet
               duygusunu geliştirebilir.

               İyi Bir Örnek Oluşturma
                      Öğrencilerden  beklenen  nezaket,  sabır  ve  hoşgörü  gibi  olumlu  davranışlar

               modellenmelidir. Çünkü öğrenciler çevrelerindeki yetişkinleri gözlemleyerek öğrenirler.




                                                           12
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22