Page 15 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 15

her biri harikaydı. Mehmet’in sorun davranışları yoğunlaştı. Onu görmezden gelmeye devam

                ettim. Sonra inanılmaz bir  şey oldu. Dersle ilgili görevlerini yapmaya başladı.
                Arkadaşlarıyla sadece çalışma konusu hakkında konuştu.  Ertesi gün ne olacağını merak

                ettim. Herhangi bir değişiklik olacak mıydı yoksa Mehmet eski hâline geri mi dönecekti?”
                Perşembe günü Mehmet kâğıt, kalem ve kitapla tam zamanında geldi. Sessizce oturdu ve soru

                sormak için elini kaldırdı. Tüm süre boyunca koltuğundan kalkmadı ya da izinsiz konuşmadı.
                Mehmet kıvranıyordu ama hareketsiz kalmakta ne kadar zorlandığını biliyorum. Verilen

                görevlerin bir kısmını yapmadı ama bence kendi davranışını kontrol etmek Mehmet’in işiydi.

                Ayrıca ilerleme kaydetmişti. Eskiden olsa hiçbir görevi yapmaz ve sınıf düzenini bozmaya
                çalışırdı.  Ne öğrendim? Her zaman yaptığımız şeye güvenmenin yeterince iyi olmadığını

                öğrendim. Geçmişte benim için işe yaramış olan eski stratejilerle aynen devam etseydim
                Mehmet’in davranışında hiçbir değişiklik olmayacaktı. Bazı öğretmenlerin, biz onlara

                söylediğimiz için öğrencilerin uygun şekilde davranmaları gerektiğine inandığını biliyorum

                ancak gerçek şu ki pek çoğu bunu yapmayacak. Biz yetişkinleriz ve sadece hareketsiz duran,
                uygun davranan veya bir kavramı onlara ilk açıkladığımızda anlayanların değil tüm

                öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için yaptıklarımızı değiştirme sorumluluğumuz var.
                Mehmet bana kimseye bir şey yaptıramayacağımı ancak kararlarını etkilemeye çalışmak için

                sınıf koşullarımı değiştirebileceğimi öğretti.





               Pozitif Disiplini Anlamak
                      Pozitif  disiplin  ile  öğrencilere  zor  durumlarla  başa  çıkmalarına  yardımcı  olacak

               beceriler öğretilir, böylece gelecekteki sorun davranışlar veya yanlış kararlar almaları önlenmiş
               olur. Beklentilerin öğrencilere erken iletilmesi ile öğrencinin olumlu davranışları teşvik edilir.

               Pozitif disiplin öğrencilerin ceza olarak fiziksel veya duygusal alarak incinmesini önler. Hem
               öğretmenin hem de öğrencinin onurlu ve saygılı bir şekilde muamele görmesini sağlar.

                      Pozitif  disiplin  yaklaşımının  birkaç  farklı  yönü  vardır.  Öğrencinin  öğrenmesi  ve

               keşfetmesi  için  desteklendiği  bir  ortam  oluşturulmaya  çalışılır.  Pozitif  disiplinde  anahtar
               unsurlar aşağıdaki gibidir:










                                                           10
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20