Page 11 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 11

  Saygı uyandırır.

                      Ancak araştırmalar göstermiştir ki fiziksel veya duygusal ceza yukarıda belirtilenlerden

               hiçbirini gerçekleştirmez ve aslında öğrencilere karşı şiddet içeren bir istismar biçimidir.

               Fiziksel veya duygusal ceza ile ilgili aşağıdaki örneklerde olduğu gibi bazı yanlış inanışlar
               mevcuttur:

               1. Yanlış İnanış: Fiziksel veya duygusal ceza en iyi sonucu verir.
               Gerçek: Öğrencilerin cezalandırılma korkusuyla davranmasını sağlamak, disiplini sağlamak

               değildir.  Fiziksel ya da duygusal ceza, kısa vadede işlevsel gibi görünse de öğrenciler aslında
               ceza  korkusuyla  istenen  davranışları  gösterir.  Öğrenciler  cezalandırılmaktan  kaçınmak  için

               yanlış davranışlar hakkında yalan söylemeyi de öğrenebilir. Öğrenci ve öğretmen arasındaki

               ilişkiyi zedeler.  Öğrenciler,  öğretmenin  iyi ilişkiler kurması gerekirken tehdit  edildiği  veya
               aşağılandığı için öfkelenir.


               2. Yanlış İnanış: Fiziksel veya duygusal ceza itaat etmeyi öğretir.

               Gerçek: Geçmişte, öğrencilerin otoriteyi sorgulamamaları gerektiğine yönelik bir anlayış da

               vardı ancak zaman değişti. Günümüzde pek çok öğretmen; öğrencileri keşfetmeye, düşünmeye,
               soru  sormaya  teşvik  eden  öğrenci  merkezli  öğrenme  tekniklerini  benimsemektedir.  Ancak

               fiziksel  veya  duygusal  ceza,  öğrencinin  sorgulamasını,  eleştirel  düşünmesini  ve  kişisel
               hedeflere ulaşmasını engeller. Ancak bu beceriler dinamik, rekabetçi ve yenilikçi bir toplumda

               başarılı  olmak  için  ihtiyaç  duyulan  niteliklerdir.  Öğrencileri  itaat  etmeye  zorlamak,

               öğrencilerde inisiyatifi ve yaratıcılığı büyük ölçüde engeller.


               3. Yanlış İnanış: Sınıftaki öğrencileri kontrol etmenin tek yolu fiziksel veya duygusal ceza
               vermektir.

               Gerçek: İstenmeyen davranışlar genellikle sınıfın belirlenmiş kuralları veya rutinleri olmadığı
               durumlarda,  öğrencilerin kendilerinden ne beklendiğini ve sorun davranışlarının sonuçlarının

               ne olacağını bilmediklerinde ayrıca öğretmen, öğrencilere yeterli zaman harcamadığında ortaya

               çıkar.  Diğer bir sebep de baskıcı bir sınıf yönetimi tarzı olabilir. Sınıftaki kontrolü sağlarken,
               öğretmen fiziksel veya duygusal cezayı sadece bir öğrencideki sorun davranışları durdurmak

               için  değil  aynı  zamanda  diğer  öğrencileri  korkutmak  için  de  kullanabilir.  İtaata  zorlamak
               öğrencilerin  öğretmenden  korkmasına  neden  olur.  Sonuç  olarak  bu  durum  öğrenme

               isteksizliğini beraberinde getirir ve öğretmenin performansını da olumsuz etkiler.

               Fiziksel veya duygusal ceza etkili sonuçlar verir mi?



                                                            6
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16