Page 22 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 22
ÖRNEK OLAY ANALİZİ
Aşağıdaki durumlarda sınıfta gerçekleşen bir olayın 3 farklı durumda ele alınışı verilmiştir.
Durumları inceleyiniz.
Durum 1
Emre, matematik dersi öğretmenidir. Emre öğretmen sınıfa girdiğinde öğrenciler
birbirleriyle konuşmaya devam etmekte ve onu dinlememektedir. Yüksek sesle, "Herkes
konuşmayı bıraksın lütfen, şimdi dersimize başlıyoruz.” der. Aslı dışında herkes susar. Aslı
hâlâ arkadaşıyla dün gece televizyonda gördüğü film hakkında konuşmaktadır. Emre
öğretmen, "Aslı, neden konuşmaya devam ediyorsun? Yüzün duvara dönük şekilde köşede
dur ve ders bitene kadar bekle!” der. Sınıfın önünden geçen müdür, “Bir sorun mu var?”
diye sorar. Aslı ağlayarak köşede durur ve o durumda olmaktan oldukça rahatsızdır.
Durum 2
Emre, matematik dersi öğretmenidir. Emre öğretmen, sınıfa girdiğinde öğrenciler
birbirleriyle konuşmaya devam etmekte ve onu dinlememektedir. Yüksek sesle "Herkes
konuşmayı bıraksın lütfen. Şimdi dersimize başlıyoruz.” der. Aslı dışında herkes susar. Aslı
hâlâ arkadaşıyla dün gece televizyonda gördüğü film hakkında konuşmaktadır. Emre
öğretmen, “Hâlâ kim konuşuyor? Sanırım birileri buradaki kuralları hatırlayamıyor." der.
Koridordan geçen müdür, Emre öğretmenin yorumuna kulak misafiri olur ve öfkeyle bir
sorun olup olmadığını sorar. Emre öğretmen ona teşekkür eder ve durumu şimdilik idare
edebileceğini söyler. Müdür ayrıldıktan sonra Emre öğretmen, Aslı'ya bakar ve sorar,
"Müdürün neden böyle söylediğini merak ediyorum? Bir fikrin var mı?" Aslı suçlu bir şekilde,
"Sınıfın sessiz olmasını istedikten sonra hâlâ konuşuyordum." diye yanıtlar. Emre öğretmen,
"Arkadaşlarımın öğrenmelerine engel olmadan ne zaman konuşabiliriz?" diye sorar. Aslı,
ders bittiğinde konuşabileceğini söyler. Emre öğretmen başını sallar ve Aslı'ya çok zor
olmayan bir soru sorar ve doğru cevabı alır. Emre öğretmen, gülümseyerek “Çok iyi!” der.
Aslı, tüm ders boyunca daha fazla dikkat gösterir ve ders bitene kadar arkadaşlarıyla
konuşmaz.
17