Page 24 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 24
davranış, Aslı’ya Emre öğretmenin onu hâlâ sevdiğini gösterir. Sorunun kendisinde değil
davranışında olduğunu anlamasını sağlar. Örnek olay 3'te Emre öğretmen, Aslı’nın yanlış
davranışıyla başa çıkmakta nazik ama kararlı davranmaktadır. Ona davranışlarını
yönlendirmede bir seçenek sunmaktadır. Bu, Aslı’ya kendi davranışlarından ve bundan sonra
olacaklardan sorumlu olma şansı verir.
Aktivite 4
Pozitif disiplin kullanıp kullanmadığımı nasıl anlarım?
Aşağıdaki tablo, mevcut öğretim yaklaşımınızı analiz etmenize yardımcı olacaktır. Tabloyu
okuyunuz ve iki sütunu karşılaştırınız. Her satır için bir numara işaretleyiniz.
Numara seçimi
Numara seçerken aşağıda verilen kriterleri göz önünde bulundurunuz.
1. Yaklaşımınız tamamen pozitif disiplin sütununda yer alıyorsa 1’i işaretleyiniz.
2. Yaklaşımınız çoğunlukla pozitif disiplin sütununda yer alıyorsa ancak bazı şüpheleriniz
varsa 2’yi işaretleyiniz.
3. Hem pozitif hem de negatif disiplin sütundaki açıklamaların bazı bölümlerine
katılıyorsanız 3’ü işaretleyiniz.
4. Yaklaşımınız çoğunlukla negatif disiplin sütununda yer alıyorsa ancak bazı şüpheleriniz
varsa 4’ü işaretleyiniz.
5. Yaklaşımınız tamamen negatif disiplin sütununda yer alıyorsa 5’i işaretleyiniz.
19