Page 24 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 24

davranış,  Aslı’ya  Emre  öğretmenin  onu  hâlâ  sevdiğini  gösterir.  Sorunun  kendisinde  değil

               davranışında  olduğunu  anlamasını  sağlar.    Örnek  olay  3'te  Emre  öğretmen,  Aslı’nın  yanlış
               davranışıyla  başa  çıkmakta  nazik  ama  kararlı  davranmaktadır.  Ona  davranışlarını

               yönlendirmede bir seçenek sunmaktadır. Bu, Aslı’ya kendi davranışlarından ve bundan sonra
               olacaklardan sorumlu olma şansı verir.




                Aktivite 4

                Pozitif disiplin kullanıp kullanmadığımı nasıl anlarım?




                Aşağıdaki tablo, mevcut öğretim yaklaşımınızı analiz etmenize yardımcı olacaktır. Tabloyu
                okuyunuz ve iki sütunu karşılaştırınız.  Her satır için bir numara işaretleyiniz.

                Numara seçimi
                Numara seçerken aşağıda verilen kriterleri göz önünde bulundurunuz.

                1. Yaklaşımınız tamamen pozitif disiplin sütununda yer alıyorsa 1’i işaretleyiniz.
                2. Yaklaşımınız çoğunlukla pozitif disiplin sütununda yer alıyorsa ancak bazı şüpheleriniz

                varsa 2’yi işaretleyiniz.

                3.  Hem  pozitif  hem  de  negatif  disiplin  sütundaki  açıklamaların  bazı  bölümlerine
                katılıyorsanız 3’ü işaretleyiniz.

                4. Yaklaşımınız çoğunlukla negatif disiplin sütununda yer alıyorsa ancak bazı şüpheleriniz
                varsa 4’ü işaretleyiniz.

                5. Yaklaşımınız tamamen negatif disiplin sütununda yer alıyorsa 5’i işaretleyiniz.



















                                                           19
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29