Page 28 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 28

Aktivite 6
                                             Olumlu veya Olumsuz Disiplin


                Aşağıdaki tabloda hangi disiplin cezaları olumlu, hangileri olumsuzdur? Uygun sütuna bir

                onay işareti (√) koyunuz.
                Ardından,  bir  öğrencinin  sorun  davranışını  düzeltmek  için  kullandığınız  veya

                kullanabileceğiniz her eylem için son sütuna bir onay işareti koyunuz.


                                                                   Pozitif   Negatif Bu eylemi hiç
                                                                                      kullandınız mı?
                                                                                      Evet/Hayır
                 1. Derse başlamadan önce öğrencinin dikkatini
                 çekmek
                 2. Doğrudan talimat kullanmak
                 3. Varsayımlarda bulunmak
                 4. Kanıtsız suçlamada bulunmak
                 5. Kalkmak ve sınıfta dolaşmak
                 6. Fiziksel güç kullanmak
                 7. Hükmetmek
                 8. Öğrencilerin nasıl davranmasını istiyorsanız
                 öyle davranmak (model olma)
                 9. Bir öğrencinin davranışı hakkında genelleme
                 yapmak
                 10. Bir öğrenciyi diğeriyle alenen karşılaştırmak
                 11. Sınıf ortamını zenginleştirme
                 12. Sorunları öngörmek
                 13. Haklı olduğunuzda ısrar etmek ve üstün
                 davranmak
                 14. Açık ve tutarlı bir şekilde uygulanan kurallar
                 oluşturmak


               Cevaplar:
               1, 2, 5, 8, 11, 12 ve 14 numaralı işlemler olumludur.

               3, 4, 6, 7, 9, 10 ve 13 numaralı işlemler olumsuzdur.

               Olumlu ve olumsuz yöntemlerden kaç tanesini kullandınız?


               Disiplin İkileminden Kaçınmak
                      Disiplin  ikilemi,  öğrencinin  davranışını  sizin  iyiliğiniz  için  mi  kontrol  edeceğinize

               yoksa öğrencinin davranışını onların yararına mı geliştireceğinize karar vermekle ilgili olan
               disiplin anlayışıdır. Bu ikilem disiplin ve cezanın aynı anlama geldiği, her biri için yapılan

               eylemlerin aynı olduğu ve sonuçların aynı olacağı şeklindeki yanlış fikre dayanmaktadır. Bu



                                                           23
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33