Page 29 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 29
ikilemden kaçınmak için ceza ile disiplin arasındaki farkı açıklanmış ve cezaya karşı pozitif
disiplinin doğasını ve sonuçları ile pozitif disiplin süreci ifade edilmiştir. Aşağıda, pozitif ve
negatif disiplin arasındaki fark hakkında aşağıdaki aktivite verilmiştir.
Aktivite 7
1. Bir öğrenci okula geç kaldığında
A. ilk derste öğrenciyi derse kabul etmem.
B. derse zamanında gelmelerine yardımcı olacak bir görev veririm.
C. bir sorun olup olmadığını araştırırım.
2. Bir öğrenci ders esnasında sınıfta konuşmaya devam ediyorsa
A. öğrenciye silgi gibi bir nesne fırlatarak şaka yaparım.
B. öğrenciyi azarlarım.
C. öğrencinin ilgisini çekecek bir örnek veririm.
3. Bir öğrenci ödevini yapmadığında
A. yapması gereken ödevin 2 katını veririm.
B. öğrenciyi azarlarım.
C. ödevini neden yapmadığının sebeplerini öğrenirim.
4. Sınıfımdaki bir öğrenci kötü bir dil kullanırsa
A. öğrenciyi kaba bir dille uyarırım.
B. sınıftan dışarı çıkarırım.
C. sınıfta olumlu ve yapıcı bir dil kullanmasını teşvik edecek şekilde konuşurum.
5. Sınıfımdaki bir öğrenci birine yumruk attığında
A. öğrenciye sert bir şekilde hemen durması yönünde uyarırım.
B. durumu görmemezlikten gelirim.
C. davranış kurallarında belirtilen gerekli süreçleri uygularım.
Değerlendirme:
Çoğunlukla A: Dürtüyle hareket ediyorsunuz. Sorumluluğu öğretmek için disiplini sorumlu
bir şekilde nasıl kullanacağınızı düşününüz.
Çoğunlukla B: Bedensel cezaya eğiliminiz var. Karşılıklı saygı ve sorumluluğu destekleyen
sınıf davranışlarını oluşturmanın alternatif yollarını bulmalısınız.
Çoğunlukla C: Sorumluluk ve saygı duygusu geliştiren yapıcı bir disiplin yaklaşımı
uyguluyorsunuz.
24