Page 152 - Türkçeyi Etkili Kullananlar
P. 152
Etkinlik
c) Şiirlerde kullanılan dil ve üslubu değerlendiriniz.
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
ç) “Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne” ve “Yaşamak bir ağaç gibi tek
ve hür / ve bir orman gibi kardeşçesine.” dizelerinde verilmek istenen duygular nedir?
Açıklayınız.
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
d) Dünyayı Verelim Çocuklara şiirinde geçen sıfat tamlamalarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Sıfatların şiir diline katkısını açıklayınız.
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
e) Düzyazıda kurallı cümle kullanılırken şiirde devrik cümle kullanımının çok olduğu
görülmektedir. Bunun şiir diline katkısı ne olabilir? Açıklayınız.
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
150 Türk Dili ve Edebiyatı