Page 169 - Türkçeyi Etkili Kullananlar
P. 169

Etkinlik




            4.   Aşağıdaki parçada yazar, “Saz, eski Türk şiirinin ayrılmaz bir parçasıydı.” demek yerine “Saz,
                 eski Türk şiirinin ayrılık kabul etmez arkadaşıydı.” demeyi tercih etmiştir. Yazarın bu ifadeyi
                 tercih etmesinin sebebi ne olabilir? Açıklayınız.


                   Eski Türkler, şiiri, "kopuz"la söylüyorlardı. Saz, eski Türk şiirinin ayrılık kabul etmez
                   arkadaşıydı. Türkler, onsuz şiir söylemez; yalnız söz sanatında değil, yapacakları hareketlerin
                   de pek çoğunda onun yardımını ararlardı.
                                                                                              (Türkçenin Sırları)


                 ...........................................................................................................................................................................

                 ...........................................................................................................................................................................


            5.   Aşağıdaki parçada yazarın “kelimelerin fethedilmesi”yle kastettiği nedir? Açıklayınız.




                   (…) Anadolu Türkçesinde dilimizin ve sanatımızın en millî çizgisi olmuş "elif' sözü, bir
                   gün Türk kızlarına isim olacak kadar millîleşmeye Yunus'un şiiriyle başlamıştır. (…) Yanlış
                   ve sapıtmış bir dil anlayışı içinde Türkçemizi baltalayanların göremedikleri veya görmek
                   istemedikleri büyük gerçek şudur ki, Türk milletinin hâkim millet olduğu İslam medeniyeti
                   asırlarında o üstün duruma ulaşırken fethettiği topraklar gibi, fethettiği kelimeler de vardır.
                                                                                              (Türkçenin Sırları)


                 ...........................................................................................................................................................................

                 ...........................................................................................................................................................................
                 ...........................................................................................................................................................................

                 ...........................................................................................................................................................................












                 Karekodlar













                Daha Fazla Bilgi (e-içerik)    Etkinlik Dokümanları (.pdf)            EBA İçerikler

                     www.ornek.edu.tr            www.eba.gov.tr/materyal...           www.eba.gov.tr




                                               Türk Dili ve Edebiyatı                                          167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174