Page 23 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 23
OYUNUN TANIMI,
OYUN KAVRAMLARI
VE SINIFLANDIRILMASI
OYUNUN TANIMI,
OYUN KAVRAMLARI HAZIRLIK SORULARI
VE SINIFLANDIRILMASI 1. Farklı eğitimci ve düşünürlerin yapmış olduğu oyun tanımlarını araştırınız. Bu tanımlarda geçen
kavramların ne anlama gelebileceğini düşününüz.
2. Oyunlar hangi özelliklerine göre sınıflandırılır? Araştırınız.
2.1. OYUNUN TANIMI
ÜNİTENİN BÖLÜMLERİ
2.1. OYUNUN TANIMI
2.2. OYUNUN KAVRAMLARI Görsel 2.1.
2.3. OYUNUN SINIFLANDIRILMASI
Oyun ile ilgili olarak tarihten günümüze birçok görüş, kavram ve tanım öne sürülmüştür. Bunların hepsinde oyu-
nun çocuğun hayatında önemli bir yere sahip olduğu dikkat çekici bir şekilde vurgulanmıştır. Tüm bu görüş ve düşünce-
ler göz önüne alındığında oyun için ilk olarak şöyle bir tanım yapılabilir: Oyun; çocukların duygu düşünce ve hayallerini
ifade ettiği, çevreyi tanımalarına ve tecrübe edinmelerine yardımcı olan, onların her türlü gelişimini destekleyerek onlar
için mutluluk kaynağı oluşturan ve çoğu zaman sosyal yaşamın bir yansıması olarak görülen etkinliklerin tümüdür.
Oyun, çocuğun yaşamının doğal bir parçası olarak kabul edilir. Belli bir süreçte ve belli bir alanda yapılan,
çocuğun yaratıcılığını ortaya çıkaran, ona beceri kazandıran ve aynı zamanda onu eğlendiren bir tür etkinliktir. Oyun,
çocuğun hareket ihtiyacını karşılar ve organlarını yormadan güçlendirir. Dikkati, cesareti, çevikliği artırır. İyi davranışlar
ve alışkanlıklar kazandırarak çocuğu toplumsal yaşama hazırlar. Başka bir deyişle oyun; belli bir amaca yönelik olarak
kurgulanan, fiziksel ve zihinsel yeteneklerle uygulanan, belirli bir yer ve zaman içerisinde, kendine özgü kurallarla yapı-
lan, sosyal uyumu, zekâ ve beceriyi geliştiren, aynı zamanda eğlendiren bir yarışmadır.
21