Page 32 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 32
2. ETKİNLİK
ÇOCUK OYUNLARI
Okul öncesi eğitim kurumlarında oynanan çocuk oyunlarını araştırıp yazınız:
…………………………………………………………..…………………………………………………………...
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
B. Temel Eğitim Dönemi (6-14 yaş) Oyunları
Çocukların okula başlamaları ile oynadıkları oyunlarda değişiklikler görülür. Çocuklar, bu dönemde kurallı oyun-
lar oynamaya başlar. Örneğin seksek, ip atlama, saklambaç, dama, satranç ve sportif oyunlar gibi kurallı oyunlar oynar-
lar. Ayrıca sessiz sinema ve yapboz oyunları, mekanik oyuncaklar ve maketler de ilgi alanlarına girmeye başlar (Görsel
2.30.- 2.32.- 2.33.).
Erkekler daha çok takım oyunlarından ve yarışmalardan hoşlanırken kızlar ise yakın arkadaşlıklar kurarak sek-
sek, ip atlama gibi oyunları tercih ederler (Görsel 2.31.).
Görsel 2.31.
Görsel 2.30. Görsel 2.32. Görsel 2.33.
C. Ortaöğretim Dönemi (14-18 yaş) Oyunları
Bu dönemde oyunlar daha akılcı ve sözel şekilde oynanır. Bilgisayar oyunları ve karmaşık masa üstü oyunları
ilk sırada gelir. Model uçak yapımı, karmaşık yapboz oyunları ve hareket becerileri gerektiren maket oyunları tercih edilir
(Görsel 2.37.- 2.38.). Çocuklar, ayrıca bu dönemde soyut düşünmeye ve akıl yürütmeye yönelik oyunlar oynar. Yürüyüş
yapma, bisiklete binme ve kamp gibi etkinliklerde olmayı sever (Görsel 2.36.-2.39.). Çocuk; artık daha mantıklı, daha
sosyaldir ve gerçekler zihinde daha da kesinleşmiştir. Ayrıca hayal oyunları azalmış ve oyun belirli kurallara bağlanmış-
tır. Bu dönemde genellikle kesin kuralları olan ve karmaşık oyunlar oynanır. Örneğin organize spor oyunları gibi beceri
oyunları, satranç ve dama gibi zekâ oyunları bu dönemin en popüler oyunları arasındadır.
30