Page 29 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 29

E T K İ N L İ K               RENKLİ EBE




             Öğretmen rehberliğinde iki eşit gruba ayrılınız ve bir arkadaşınızı komut vermek üzere belirleyiniz. Her
          iki grup için de ayrı bir renk seçiniz. Okulunuz voleybol sahasında her iki grup ayrı ayrı hücum çizgileri
          arkasında sıralanınız. Arkadaşınız bir duruş ismi söyleyince söylenen duruş karşılıklı olarak yapılır.  Aynı
          duruşta beklenir. Arkadaşınızın söylediği renkteki ebe olan grubun öğrencileri harekete geçer. Duruşlarını
          bozup kaçmakta olan grubun öğrencilerini voleybol dip çizgisine kadar kovalayıp ebelemeye çalışır. Karşı
          renk grup öğrencileri ebelenip bitinceye kadar duruş hareketlerine devam eder.




           D İ Z İ L İ Ş L E R


           Dersin ısınma devresinde veya işlenen konunun özelliğine göre ana devrede sınıfın belli düzenleri alması
        gerekir. Bu dizilişler öğrenci sayısına, kullanılan aletin özelliğine, ders alanının büyüklüğüne ve şekline göre
        ayarlanır.
           Dizilişler gösteri jimnastiğinde de oldukça önemlidir. Modern jimnastik çalışmalarında birçok farklı şekilde
        diziliş uygulanmaktadır. Bu dizilişlerden en çok kullanılan daire şeklidir. Bunun dışında birçok geometrik diziliş
        de yapılabilir.
           Aşağıda  verilen  dizilme  şekilleri  öğretmene  değişik  seçenekler  sunmak  içindir.  Dizilişler  dersin  akışını
        kolaylaştırır ve her derste aynı dizilme şekillerine bağlı kalmadan dersi ve öğrencileri monotonluktan kurtarır.
        Bu sayede öğrenme daha verimli hâle getirilmiş olur. Ayrıca tercih edilen herhangi bir diziliş şekli öğretmen
        ve öğrenci arasında güçlü bir iletişimin kurulmasını sağlar. Bu dizilişlerin hepsinde dikkat edilecek ortak nokta
        kolların yana açılarak veya öne uzatılarak eşit aralıkların alınmasıdır. Bu aralık alıştırmanın özelliğine göre
        ayarlanmalıdır.
           Öğretmenin vereceği komuta uygun alınacak dizilme şekilleri en iyi biçimde kavratılmış olmalıdır. Aksi
        taktirde sınıfta çözülme ve dağınıklık meydana gelir ve zaman kaybı fazla olur.









            a) Dağınık düzende dizilme: Öğrenciler ders
         alanında  birbirlerine  engel  olmayacak  şekilde
         belli  bir  sıra  istikamet  gözetmeksizin  dururlar.
         Ama  bütün  öğrencilerin  yüzü  öğretmene  veya
         belli bir yöne doğrudur.








           b) Geniş  ve  derin  kolda  düzenli  dizilme:  Daha  çok  kalabalık  gruplara  uygulanır.  Öğrenciler  alanı
         dolduracak şekilde sayılarına göre geniş veya derin kolda toplanırlar. Grupta sağ baştaki kişi sabit olmak
         üzere kollar sola doğru açılır. Öğrenciler yandan ve önden hizaya bakarak eşit aralıklarla dizilirler.
















                GENİŞ KOLDA DÜZENLİ DİZİLME                            DERİN KOLDA DÜZENLİ DİZİLME


                                                           27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34