Page 106 - GÜREŞ
P. 106

Yerde yapılan teknikler


                    Çırpma:  Çırpma  oyununu  hücumdaki
            güreşçi yapar. Rakip, bank vaziyetinde ve çırp-
            ma sağ taraftan uygulanacak ise duruş pozis-
            yonu rakibin ne tam arkasında ne de tam yanın-
            dadır. Bir ayak diz yerde olacak şekilde arkada,
            diğer  ayak  ise  rakibin  sağ  dizinin  yanındadır.
            Ellerin pozisyonu ise sol kol fazla içeriye sokul-
            madan,  rakibin  belinde  yandadır.    Sağ  kol  ile
            de rakibin sağ kolu, dıştan bileğe yakın olan ön
            kol kısmından geriye doğru çekilir. Bileğe yakın
            yerden çekmenin sebebi, kuvvet kolunu uzatıp
            kuvvet merkezinden uzaklaştırarak kolu rahatlık-                      Görsel 4.10
            la bağlamaktır. Bundan sonra rakibin alınan kolu, ön kol ve pazu arasında sıkıştırılarak raki-
            bin belinde olan sol el ile bel hizasında pelvis’in (leğen kemiği) üzerinde ya çengel şeklinde
            ya da kolu birbirine sararak, rakip iyice sıkılarak kenetlenir ve rakibin sırtı ile göğüs arasında
            hiç boşluk bırakılmaz. Rakibin çırpılacağı taraftaki sağ dizini, rakibin dizinin yanına (önüne)
            getirir. Rakibi üste ( kucağa ) ve ileriye doğru çeker. Dizi rakibin karnının altına sokup omuz
            üzerinde yana, yarım köprü vaziyetine gelir. Diz yardımıyla rakibe, yukarıya doğru karın vu-
            ruşu ile tam köprüye gelinir. Rakibi vücut üzerinden köprü kurarak aşırıp, tekniğin başladığı
            noktaya dönülmüş olur (Görsel 4.10).




                     6. Etkinlik


                                                  Çırpma Tekniğini Öğreniyorum


                Hazırlık: Yaklaşık 15 dakika genel ve özel ısınma yapınız.
                Amaç: Çırpma tekniğini uygulamak.

                Araç gereç: Güreş minderi, düdük, video kayıt aracı.

                İşleniş:
                1. Öğrenciler, boy ve kiloları dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde üçerli gruplar
                   oluşturur.

                2. Gruplarda 1. öğrenci tekniği uygulayan, 2. öğrenci partner, 3. öğrenci ise video
                   kaydı yapacak şekilde görev paylaşımı yapılır.

                3. 1. öğrenci teknik ile ilgili aşağıdaki alıştırmalara uygun olarak 2. öğrencinin üzerin-
                   de tekniği uygularken 3. öğrenci gözlem ve video kaydını yapar.

                4. Öğrenciler grup içinde rol değişimi yaparak tekniği beşer kez uygulayana kadar
                   etkinlik devam eder.

                5. Teknik uygulandıktan sonra 3 öğrenci birlikte video kaydını izler ve tekniğin uygu-
                   lanışı hakkında görüş alışverişi yapar.

                Kendimizi Değerlendirelim:

                Tekniği uygulayan her öğrencinin 5. uygulamasına yönelik aşağıda verilen gözlem
                formunu doldurunuz.



              104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111