Page 81 - JUDO
P. 81
için bir ayağını öne diğer ayağını geriye doğru açmalıdır. Tori,
ukenin kolunu güçlü bir şekilde kendine doğru çekmelidir. Tori,
ukenin kafasını tuttuğu kolla ukeyi yukarı doğru kaldırmalı ve
kafasını ukeye yakın tutmalıdır (Görsel 4.29).
Görsel 4.29. Kesa gatame
UYGULAMA Kesa Gatame Tekniği
Aşağıdaki çalışmayı öğretmen rehberliğinde yönergeyi takip ederek uygulayınız.
• Üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
• Uygulama yapacak sporcular judo elbiseleriyle tatami üzerinde hazır bulununuz.
• Tekniği sırayla uygulayınız. Tekniği uygulayan sporcuyu dikkatlice gözlemleyiniz.
Uygulama sonunda verilen akran değerlendirme formuna göre gözlenecek davranışları
sırasıyla değerlendiriniz.
• Grup içinde görev değişikliği yaparak uygulamayı tekrarlayınız.
• Eksik görülen noktaları çalışarak gideriniz.
KESA GATAME TEKNİĞİNİN AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
Bu akran değerlendirme formu öğrencinin kesa gatame tekniğini uygularken yapacağı davranışları kapsa-
maktadır. Öğrenci tekniği uygularken arkadaşı uygulama hatalarına göre en uygun seçeneğin altına ‘’X’’ işareti
koyar.
Değerlendirilen Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı ve Numarası :
Gözlenecek Davranışlar Gerçekleşti Gerçekleşmedi
Ağırlığını ukenin göğsü üzerine verir.
Bir kolunu ukenin kafasının altından geçirir.
Ukenin elbisesinden sıkıca tutar.
Öne ve geriye doğru dengesini sağlamak için ayaklarını açar.
Ukenin kolunu tuttuğu eliyle, ukeyi güçlü bir şekilde kendine doğru çeker
Ukenin kafasını tuttuğu kolla ukeyi yukarı doğru kaldırır.
Kafasını ukeye yakın tutar.
Çalışma sonunda “Gerçekleşmedi” olarak işaretlenen davranışlar çalışılarak eksikler giderilir.
Gözlemi yapan öğrencinin arkadaşının performansı hakkındaki görüşleri:
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
79