Page 46 - KARATE
P. 46

ZENKUTSU-DACHİ DURUŞ TEKNİĞİ’NİN AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU

                      Bu akran değerlendirme formu öğrencinin zenkutsu-dachi duruş tekniğini uygularken
                   yapabileceği davranışları kapsamaktadır. Öğrenci davranışı yaparken arkadaşı uygulama
                   hatalarına göre en uygun seçeneğin altına  “X’’ işareti koyar.

                   Değerlendirilen Öğrencinin Adı Soyadı :
                   Sınıfı ve Numarası                                        :

                                 Gözlenecek Davranışlar                  Gerçekleşti      Gerçekleşmedi
                   1.  Öndeki ayağı karşıyı gösterir.
                   2.  Öndeki dizi bükülüdür.
                   3.  Arkadaki ayak parmak uçları yanı gösterir.
                   4.  Arkadaki dizi gergindir.

                   Çalışma sonunda “Gerçekleşmedi” olarak işaretlenen davranışlar çalışılarak eksikler giderilir.
                   Gözlemi yapan öğrencinin arkadaşının performansı hakkındaki görüşleri:










               k) Kiba-Dachi (Kiba-Daçi): Ayak topukları düz bir çizgidedir. Her iki ayak karşıyı gösterir. Dizler, bükülü ve
                  dışarıya doğru açıktır. Vücut ağırlığı, her iki ayağa eşit dağılır. Uzun mesafeli ve geniş alanlarda kullanılan
                  bir duruş tekniğidir (Görsel 4.16).


















                                                Görsel 4.16. Kiba-dachi duruş tekniği




               UYGULAMA       Kiba-Dachi Duruş Tekniği

                  Aşağıdaki çalışmayı öğretmen rehberliğinde yönergeyi takip ederek uygulayınız.



                  •  İkişer kişilik gruplar oluşturulur.
                  •  Uygulama yapacak öğrenciler, karate elbiseleriyle tatami üzerinde hazır bulunur.
                  •  Gruptan bir öğrenci kiba-dachi duruş tekniğini uygularken diğer öğrenci hareketi yapan arkadaşını dik-
                   katlice izler. Gözlem sonucunda uygulama sırasında görülen hatalar akran değerlendirme formuna göre
                   değerlendirilir.
                  •  Grup içinde görev değişikliği yapılarak uygulama tekrarlanır.
                  •  Eksik görülen uygulama hataları çalışılarak giderilir.




       44    KARATENİN TEMEL TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51