Page 37 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON 12
P. 37

C) Üst Düzey Yöneticiler
             2.1.3. Yönetsel Beceriler
    İşletmenin en üstünde yer alan ve tepe
 yöneticileri olarak ifade edilen yöneticilerdir.      Yöneticilerin görevlerini başarılı bir şekilde yapabilmeleri için bir takım becerilere ihtiyacı vardır. Bu
 Bu  düzey  yöneticilerin  çalışmaları  genelde   becerilere yönetsel beceriler adı verilir. Yönetici, bulunduğu yönetim kademesine göre farklı oranlarda yö-
 işletme  dışına  dönüktür  ve  bunlar  işletmeyi   netsel becerilere ihtiyaç duyar. Örneğin, alt düzey yöneticilerin teknik becerilerinin üst seviyede olması
 bir bütün olarak görürler.  beklenirken üst düzey yöneticilerin karar verme becerilerinin yüksek olması beklenir (Tablo 2.1).
    Üst düzey yöneticiler, stratejik düşün-
 cesi iyi olan, iyi ekip kurabilen, birlik içerisin-
 de iletişim ve koordinasyonu yüksek ve ikna   7DEOR      <|QHWLFLOHULQ oHúLWOL G]H\OHUGH J|VWHUPHOHUL JHUHNOL \|QHWLPVHO EHFHULOHU
 kabiliyeti gelişmiş liderlerdir.
    Başkan, başkan yardımcısı, genel mü-
 dür gibi üst düzey yetkili kişilerdir. “Üst düzey   Üst Düzey                                 Kavramsal
 yöneticiler  bağlı  oldukları  organizasyonun   Yönetim                                         Beceri
 tümünden  sorumludurlar.  Organizasyonun
 genel  politikaları  ve  hedeflerini  belirleyerek
 organizasyonun dış çevre ile olan ilişkilerini
 düzenler.” (Sunay, 2016, s.170)                          Beşerî          Analitik       Karar
    Bir işletmenin en yüksek dereceli yö-  Görsel 2.3: Yöneticilerin görevleri  Orta Düzey  İlişkiler  Beceri  Verme
 neticisi CEO (Chief Executive Officer) olarak belirlenir. İcra kurulu başkanı olarak da ifade edilen CEO bir   Yönetim  Becerisi  Becerisi
 şirketin, örgütün veya acentenin en üst dereceli yöneticisidir (Görsel 2.3).

 Görevleri:

 • İşletme için en önemli kararları alır.  Alt Düzey   Teknik  İletişim
 • Uzun dönemli planları hazırlar ve yayımlar.  Yönetim  Beceri  Becerisi
 • Ana bölümlerin çalışmalarını gözden geçirir.
 • İşletme sahipleriyle örgüt arasında köprü görevi görür.



            a)  Kavramsal beceriler; örgütü bir bütün olarak görme ve örgütü oluşturan parçalar arasındaki ilişkileri
 1. Etkinlik    ve bu parçaların işlevlerini anlama becerisidir. Bu sayede yönetici örgütün sorunlarını çözmede ve he-
    Aşağıda vermiş olduğumuz yöneticilerin hiyerarşik sınıflandırmasını yazınız.  deflere ulaşmasında hızlı ve etkili bir yol izleyebilir.
            b)  Teknik beceri; örgütsel faaliyetlerin yürütülmesi ile ilgili çeşitli
 KURUM  GÖREVİ  YÖNETSEL DÜZEYLER  araç, yöntem, teknik ve teknolojileri kullanabilme becerisidir.

 Millî Eğitim Bakanlığı  İnsan Kaynakları Şefi  Alt düzey yönetici  c)  İnsan  ilişkileri  becerisi;  insanlarla  iletişim  kurma,  anlama,
 Ortaöğretim Müdür Yardımcısı  birlikte çalışabilme, güdüleme ve çalışma ortamında uygun ör-
                güt iklimi oluşturabilme yeteneklerini içerir.
 Millî Eğitim Bakanı
            ç)  Analitik beceriler; sorunların çözümü için mantıksal ve bilim-
 Türkiye Futbol Federasyonu  Federasyon Başkanı  sel yaklaşım tekniklerini kullanabilme becerisidir. Yöneticilerin

 Eğitim Uzmanı  konumları ne kadar üst düzeyse yöneticiler analitik becerilere
                de o derece ihtiyaç duyar.
  Altyapı Sorumlusu
            d)  Karar verme; örgütün hedeflerine ulaşması için çeşitli ve farklı
 Gençlik Hizmetleri ve İl Spor  Okul Sporları Şefi  seçeneklerden en faydalı olacakları belirleme becerisidir.
 Müdürlüğü  e)  İletişim becerileri; sözlü ya da yazılı iletişim araçlarını kulla-
 Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürü
                narak bilgi sağlama becerisidir (Görsel 2.4).
 Okul Sporları Şube Müdürü                                                   Görsel 2.4: Yönetici becerileri





 34     h1ø7(  6325 <g1(7ø&ø/øöø                                                                       35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42