Page 39 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON 12
P. 39
8. İnsanları ve olayları objektif değerlendirebilme
yeteneği
2. Etkinlik
9. Tartışma yeteneği
Aşağıdaki uygulamalarda yöneticilerin hangi yönetsel becerileri kullandığını karşısına yazınız. 10. Anlaşma ve uzlaşma yeteneği
11. Başkalarını etkileme ve ikna yeteneği
12. Esnek olma yeteneği
13. Sorumluluk alma yeteneği
Yönetim kurulu üyeleri, çalışanların sorunları ile yakından ilgilenir. İnsan ilişkileri becerisi
14. İnisiyatif alma ve kullanma yeteneği
15. Kararlılık ve tutarlılık yeteneği
Yönetim kadrosu, faaliyet gösterdiği alanın içinden yetişmiş ve alana 16. Güvenilir ve inanılır olma yeteneği
hâkim kişileri işe alır. 17. Yöneticiliği sevme
18. Teşkilata olan ilgisi
Kurumumuz pazarlama konusunda online alışveriş yöntemini 19. Başarı kazanmaya ilişkin hırs derecesi
benimsemektedir. 20. Yükselme isteği
21. Sabırlı olma ve kendine güveni
Yönetim kurulu yaptığı yazışmalar ve ziyaretler sonucu dört ülkede 22. Olaylara karşı olgunluk yeteneği
daha faaliyet göstermeye başladı. 23. Sosyal ve ahlaki normlara uyumu Görsel 2.5: Yönetici yetenekleri
24. İş alışkanlıkları ve özel becerileri
İşletmemizde karşılaşılan problemlerin çözülmesinde beyin fırtınası 25. Yaratıcılık yeteneği
yöntemi sıklıkla kullanılır. 26. Düzenli bir özel hayat (Aytürk, 1990, s.79-110) (Görsel 2.5).
Kurumumuzdaki bütün birimler etkili ve eş güdümlü çalışarak çok büyük C) Yetenekli Olmak
projeleri başarı ile gerçekleştirebilmektedir. Yöneticilikte zeki ve bilgili olmak kadar yeterli bir deneyim sahibi olmak da önemlidir. Ancak, dene-
yim bir zaman meselesidir. Çünkü deneyim; olayların gözlenmesi, olayların yaşanması ve olaylara katılma
sonucu oluşan bilgi, beceri ve uygulamalardan elde edilen sonuçlar yönetici için uygulama gücü olarak
tanımlanır. Yönetimde iki deneyimden söz edilebilir:
1. İdari (yönetsel) deneyim
2.1.4. Yöneticilerin Sahip Olması Gereken Özellikler 2. Mesleki (teknik) deneyimdir. (Sunay, 2016, 174).
A) Bilgili Olmak
3. Etkinlik
Yöneticilerin iyi eğitilmiş olması yönetimin başarısını etkileyen önemli unsurlardan bir tanesidir. Yö-
neticiler; iş tanımları gereği hukuk, maliye, iktisat alanları ve mesleki alanlarda bilgi sahibi olmalı ve bu Okulda beden eğitimi dersleri için kullanılabilecek bir soyunma odası yoktu. Okul müdürü, belediye
konulardaki günceli takip etmelidirler ki işlerinde başarılı olabilsinler (Sunay, 2016, s.173). ile yaptığı yazışmalar ve karşılıklı görüşmeler sonucunda okul bahçesine soyunma odası yapılmasını
sağladı.
B) Yetenekli Olmak Okul müdürü bu işi gerçekleştirirken hangi yöneticilik yeteneklerini kullanmıştır?
Yöneticilerde aranan, yetenek olarak değerlendirilen belli başlı özellikler şunlardır: 1. Sorun çözme yeteneği
1. Fiziki görünüm 2. ……………………………………………………….
2. Zihinsel yetenek 3. ……………………………………………………….
3. Sözel ifade yeteneği 4. ……………………………………………………….
4. Yazılı ifade yeteneği 5. ……………………………………………………….
5. Sorun çözme yeteneği
6. Karar verme yeteneği
7. Politik değerlendirme yeteneği
36 h1ø7( 6325 <g1(7ø&ø/øöø 37