Page 115 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 115

112  ÇABUKLUK                        ÇABUKLUK                                             113



                                         Aletle Çabukluk Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi
 Eşli Çabukluk Çalışmaları  Sınıf Değerlendirme Formu
        Öğrencinin Adı-Soyadı:                                                            No:                 Tarih:
    1. Kişi  2. Kişi  Yönerge: Bu form aletle çabukluk çalışmalarını değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan çalışmaları
        Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3),  İyi (4), Çok İyi (5) olarak puanlayınız.
 Sıra No  Öğrenci No  Adı Soyadı  Çalışma 1  Çalışma 2  Çalışma 3  Çalışma 4  Çalışma 5  Çalışma 1  Çalışma 2  Çalışma 3  Çalışma 4  Çalışma 5  TOPLAM  Çalışma  Hareketler  Çok Zayıf (1)  Zayıf (2)  Orta (3)  İyi (4)  Çok İyi (5)  Puan








 1
 2        1     Ayaklar kapalı olarak antrenman merdivenin başlangıç yönünde durarak ar-                    …..
               dışık adımlarla  boş karelere basarak düz koşu yapma.
 3             Ayaklar kapalı  merdivenin başlangıç yönünde  kollar dirsekten bükülü durum-
 4        2    da,  dizleri karna doğru çekerek düz koşu yapma.                                             …..
 5             Ayaklar kapalı durumda antrenman merdivenin başlangıç yönünde her karede
 6        3    çift ayak sıçrayarak öne doğru ilerleme.                                                     …..
 7
               Ayaklar kapalı durumda antrenman merdivenin başlangıç yönünde sol ayağını
 8             yukarı kaldırarak  sağ ayağı ile öne sıçrayıp merdivenin ilk karesine ilerleme.
          4                                                                                                 …..
 9             Çift ayak ile bir sonraki boş alana basma.  Antrenmanı merdiveninin sonuna
               kadar sağ ayak tek sıçrama ve çift ayak basarak devam etme.
 10
                Ayakları kapalı antrenman merdiveninin ilk karesine sol ayakla basarak  sağ
 11            ayakla bir sonraki karenin sağ dışına basma.
 12       5    3. hamlede ise tekrar 2. kareye basarak antrenman merdivenin sonuna kadar                    …..
 13            koşuya devam etme.
               Ayakları kapalı  merdivenin ilk karesinin solunda durarak sağ ayakla basma.
 14
          6    Sol ayakla bir sonraki karenin sol dışına basma. 3. hamlede ise tekrar 2. kare-              …..
 15            ye basarak antrenman merdivenin sonuna kadar koşusuna devam etme.
 16            Antrenman merdiveninin başlangıç noktasının sol tarafından ilk karesine çift
 17            ayak sıçrayarak basma. Sol ayakla ikinci kare alanının dışına ve ardından çift
          7    ayak ikinci kare alanının içine sıçrayarak basma.                                            …..
 18
               Ardından sağ ayakla üçüncü karenin sağ dışına basarak  çift ayakla 3. karenin
 19            içine sıçrayarak basma.
 20       8     Ayakları kapalı merdivenin başlangıç yönünde ilk kareye çift ayak sıçrayarak                …..

 21            düşme daha sonra tekrar ikinci kareye çift ayak düşme.
                Ayaklar kapalı durumda antrenman merdiveninin ilk karesinin dışına sıçraya-
 22            rak bacaklarını açar ve yere basma.
 23            Daha sonra çift ayakla ikinci kareye sıçrama ve düşme. Hareketi diğer kare
 24       9    alanlarda ardışık bir şekilde antrenman merdiveninin sonuna kadar devam                      …..
               etme.
 25            Daha sonra çift ayakla ikinci kareye sıçrama ve düşme. Hareketi diğer kare
 26            alanlarda ardışık bir şekilde antrenman merdiveninin sonuna kadar devam
               etme.
 27             10 tane engel, aralarında 1 m mesafe olacak şekilde dizilir ve ayaklar kapalı
 28       10   başlangıç pozisyonunda çift ayak sıçrama yapılır.                                            …..
 29            Ayaklar kapalı engellerin başlangıç yönünde etrafında saat yönünde dönü-
 30       11   lerek hızlı bir şekilde çift ayak sıçrama yapma. Hareketi saat yönün tersine                 …..
               dönülerek yapma.
               TOPLAM
        Not: Öğrencinin çalışmadan alabileceği maksimum puan 55’tir. Öğrenci 35 almış olsun Bunu yüzlük sisteme çevirelim.
        35x100=3500  3500/55=64

        Öğretmen Görüşü:
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120