Page 111 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 111

108  ÇABUKLUK                        ÇABUKLUK                                             109






 ÇALIŞMA 9                    Bireysel Çabukluk Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi
 KULLANILACAK MALZEMELER: Antrenman merdiveni
 Uygulamada  BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Antrenman merdiveni yere uygun şekilde yerleştirilir.   Öğrencinin  Tarih:
 dikkat edilecek hususlar  Sporcu, ayakları kapalı durumda merdivenin başlangıç yönünde durur.
 ‣ Uygulama hızlı bir   UYGULAMA: Uygulayıcı, antrenman merdiveninin ilk karesinin dış yanlarına   Adı-Soyadı:            No:
 şekilde yapılmalıdır.  bacakları açarak sıçrama yapar. Daha sonra çift ayakla bacakları kapatarak ikin-  Yönerge: Bu form çabukluk ünitesinde bireysel çalışmaları değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan
 ‣ Çalışma sırasında    ci kareye sıçranır. Harekete diğer kare alanlarda ardışık bir şekilde antrenman   çalışmaları Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3),  İyi (4), Çok İyi (5) olarak puanlayınız.
 yavaşlama,   merdiveninin sonuna kadar devam edilir.
 duraklama   TEKRAR SAYISI:  2-3 tekrar
 yapılmamalıdır.
 ‣ Hareket aralarında   1  5  9
 tam dinlenme                Beceri                Çok Zayıf (1)  Zayıf  (2)  Orta (3)  İyi (4)  Çok İyi (5)  Puan
 yapılmalıdır.  0  3  7  11


 4
 0
 8
 12
         1. Çalışmada beceri durumu                                                                …..
         2. Çalışmada beceri durumu                                                                …..
 2
 6
 10
         3. Çalışmada beceri durumu                                                                …..
 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  4. Çalışmada beceri durumu                                       …..
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  5. Çalışmada beceri durumu                                  …..
         6. Çalışmada beceri durumu                                                                …..
 ÇALIŞMA 10
 Uygulamada  KULLANILACAK MALZEMELER: 20-30   7. Çalışmada beceri durumu                           …..
 dikkat edilecek hususlar  cm yükseklikte engel
 ‣ Uygulama hızlı bir   BAŞLANGIÇ POZİSYONU: 10 tane   8. Çalışmada beceri durumu                  …..
 şekilde yapılmalıdır.  engel, aralarında 1 m mesafe olacak   9. Çalışmada beceri durumu           …..
 ‣ Çalışma sırasında    şekilde dizilir. Sporcu ayakları kapalı   10. Çalışmada beceri durumu      …..
 yavaşlama,   engellerin başlangıç yönünde durur.
 duraklama   UYGULAMA: Engellerin üzerinden çift   11. Çalışmada beceri durumu                     …..
 yapılmamalıdır.  ayak sıçrama yapılır.  12. Çalışmada beceri durumu                               …..
 ‣ Hareket aralarında   TEKRAR SAYISI :  2-3 tekrar   13. Çalışmada beceri durumu                  …..
 tam dinlenme   14. Çalışmada beceri durumu
 yapılmalıdır.  NELER ÖĞRENDİK?                                                                    …..
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  15. Çalışmada beceri durumu                                      …..
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  16. Çalışmada beceri durumu                                 …..

 Uygulamada  ÇALIŞMA 11  17. Çalışmada beceri durumu                                               …..
 dikkat edilecek hususlar  KULLANILACAK MALZEMELER: 20-30   18. Çalışmada beceri durumu            …..
 ‣ Uygulama hızlı bir   cm yükseklikte engel  19. Çalışmada beceri durumu                          …..
 şekilde yapılmalıdır.  BAŞLANGIÇ POZİSYONU: 10 tane
 ‣ Çalışma sırasında    engel, aralarında 1 m mesafe olacak   20. Çalışmada beceri durumu          …..
 yavaşlama,   şekilde dizilir. Sporcu, ayakları kapalı   TOPLAM
 duraklama   engellerin başlangıç yönünde durur.
 yapılmamalıdır.  UYGULAMA: Engellerin etrafında saat   Not: Puanlama kısmında noktalı yerlere öğrencinin aldığı puanı yazarak toplam puanını bulabilirsiniz.
 ‣ Hareket aralarında   yönünde dönülerek hızlı bir şekilde   Öğretmen Görüşü:
 tam dinlenme   çift ayak sıçrama yapılır. Hareket saat
 yapılmalıdır.  yönün tersine dönülerek de yapılır.
 TEKRAR SAYISI :  2-3 tekrar yapılır.


 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116