Page 173 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 173

170  HAREKETLİLİK (ESNEKLİK)  HAREKETLİLİK (ESNEKLİK)                                     171



 ÇALIŞMA 4
 ÇALIŞTIRILAN BÖLGE: Kol  Puan  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..  …..
 ÇALIŞMA ŞİDDETİ: Eklem genişliğinin sınırlarının üzerinde
 ÇALIŞMANIN SÜRESİ: 10-20 Sn.  Çok   İyi   (5)
 KULLANILAN MALZEME: Antrenman lastiği
 TEKRAR SAYISI: 4-6 tekrar  İyi   (4)
 UYGULAMA : Antrenman lastiğinin bir ucu arkadaki eşte, diğer ucu öndeki eştedir.   Tarih:
 Öndeki eş, bacakları omuz genişliğinde açık, destek ayağı önde ve sırtı eşine  dönük   Orta   (3)
 durumda pozisyon alır. Eşler arasındaki mesafe 1.5 m’dir. Sağ elle tutulan ant-
 renman lastiği, arkadan öne doğru yarım daire şeklinde çekilir. Antrenman lastiği   (2)
 kontrollü şekilde başlangıç pozisyonuna getirilir. Hareket diğer kolla da tekrarlanır.  Zayıf  Zayıf
                      Çok   (1)
 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar
 ‣ Hareketi yaparken
 dirsekler
 bükülmemeldir.
 ‣ Hareket sırasından
 ayaklar sabit
 olmalıdır.

 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?



 ÇALIŞMA 5  Bireysel Hareketlilik Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi Yönerge: Bu tablo bireysel hareketlilik ünitesinde yapılan çalışmaları değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan çalışmaları Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3),  İyi (4),   Not: Öğrencinin çalışmadan alabileceği maksimum puan 80’dır. Öğrenci çalışmadan toplam 40 almış olsun. Bunu yüzlük sisteme çevirelim. 40x100=4000  4000/80=50
 ÇALIŞTIRILAN BÖLGE: Baldır
 ÇALIŞMA ŞİDDETİ: Eklem genişliğinin sınırlarının üzerinde
 ÇALIŞMANIN SÜRESİ: 10-20 Sn.
 KULLANILAN MALZEME: İp  Hareketler Başı öne, geriye, sağa, sola hafif boyun omurlarını zorlamayacak şekilde hareket ettirir. Önce öne sonra geriye   Ayaklar kapalı şekilde, dizler bükülmeden bel bükülür; öne doğru eğilinir. El parmakları ayak uçlarına temas etti-  Uzun oturuş pozisyonunda sağ bacağını uzatır. Sol bacağını dizden dışa büker. Bükülen dize doğru eklemin en üst  sılır.  Sol kol geriye ve yere temas edecek şekilde konur. Sağ kol ise bükülü olan sol dizin dışı
 TEKRAR SAYISI: 4-6 tekrar          Sağ kolu; baş arkasından, dirsekten bükülerek sol omuz başına uzatır. Sol eli, bükülü olan sağ dirsekten tutar ve  Sağ kolu, göğüs hizasından sola doğru uzatır. Sol kolunu uzatılan sağ kolun altından ve dirsekten bükerek başın  Sağ kolunu gergin olarak gövdenin arkasından yere doğru uzatır. Sol kolunu ise dirsekten büker. Sağ kolunu dir- Ayaklar kapalı, avuç içi yukarıyı gösterecek şekilde, parmaklar kenetli olarak kollarını baş üstüne
 UYGULAMA: Uzun oturuş pozisyonu alınır. Her iki ucundan tutulan ipin ortası ayak  Yüzüstü yatarak ayaklarını başa doğru dizden büker. Ellerle ayak uçlarından tutarak  istenilen süre bekler.
 pençelerine gelecek şekilde yerleştirilir. Uzun oturuş pozisyonunda otururken   daha sonra sağa ve sola boyun omurlarının izin verdiği en üst seviyeye kadar esnetilip bekletir.
 0
 60 lik açıya gelecek şekilde gövde öne belden bükülür ve ayaklara yakın bir nokta-
 dan ip tutulur. Tutulan ip, başlangıç pozisyonuna doğru çekilir. Ağrı eşiğine gelindi-
 ğinde istenilen süre beklenir.  No:                                mas ettirir. Kollarını vücudu dengede tutmak için kalçanın yanından uzatır.  hareket noktasına kadar döner ve bekler. Hareketi diğer yönde de tekrarlar.

 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar             kol sol omuza doğru çeker. Aynı hareket diğer kolla da yapılır.
 ‣ Uzatılan bacaklar                      sol tarafına uzatılır. Sağ kolunu göğüse doğru bastırır.  seğin alt kısmından tutar ve sağ kolu sola doğru çeker.  sola daha sonra sağa doğru belini yana bükerek uzanır.
 dizlerden
 bükülmemelidir.                                                                           önce sola sonra sağa döndürür.  kadar kaldırılır. Dizler çok az bükülmelidir.

            Öğrencinin Adı-Soyadı:  Çok İyi (5) olarak puanlayınız.  ması kesilmez.  gövdeyi öne doğru büker.  doğru uzanır.  gövde sola döndürülür.  Öğretmen Görüşü:






 NELER ÖĞRENDİK?                                   rilir.                                               TOPLAM
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  Çalışma  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15   16
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178