Page 9 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 9

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
                                                     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI            9




















               AMAÇ VE KAPSAM

               Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı’nın
               temel amacı, Türk dili ve edebiyatı dersi kapsamında öğrencilerin araştırma
               yapma, araştırma raporu yazma ve yazılan raporu sunma süreçlerinde onlara

               rehberlik edecek yöntemler konusunda öğretmenlere yol göstermektir. Kitap-
               ta  edebiyatın  bilimsel  ve  sanatsal  yanlarına  dair  araştırma  basamakları  ve
               raporlama sürecine ilişkin verilen bilgilerin örneklerle desteklenmesine özen
               gösterilmiştir.

               Rehber üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde edebiyat araştırmalarının

               niteliği, araştırma sürecinin sonunda öğrencilerin sergilemesi beklenen dav-
               ranışların yer aldığı edebiyat araştırmaları çıktıları, araştırma konularının be-
               lirlenmesinde  dikkate  alınması  gereken  rehber  ilkelere;  planlama  sürecinde
               öğretmenlerin  faydalanabileceği  rehber  sorulara  ve  uygulama  basamağında

               kullanılabilecek araştırma konusu önerilerine yer verilmiştir.  İkinci bölümde
               edebiyatın sosyal bilimler alanındaki araştırma sürecine uygun bir şekilde in-
               celenmesine yönelik sistematik bir yapı sunulmuştur. Üçüncü bölümde ise sa-
               natsal üretime dönük çalışmaların niteliğine ve planlanmasına dair süreçlere

               değinilmiştir. Ekler bölümünde ise hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin sü-
               reç boyunca kullanabilecekleri formlara yer verilmiştir.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14