Page 9 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 9
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI 9
AMAÇ VE KAPSAM
Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı’nın
temel amacı, Türk dili ve edebiyatı dersi kapsamında öğrencilerin araştırma
yapma, araştırma raporu yazma ve yazılan raporu sunma süreçlerinde onlara
rehberlik edecek yöntemler konusunda öğretmenlere yol göstermektir. Kitap-
ta edebiyatın bilimsel ve sanatsal yanlarına dair araştırma basamakları ve
raporlama sürecine ilişkin verilen bilgilerin örneklerle desteklenmesine özen
gösterilmiştir.
Rehber üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde edebiyat araştırmalarının
niteliği, araştırma sürecinin sonunda öğrencilerin sergilemesi beklenen dav-
ranışların yer aldığı edebiyat araştırmaları çıktıları, araştırma konularının be-
lirlenmesinde dikkate alınması gereken rehber ilkelere; planlama sürecinde
öğretmenlerin faydalanabileceği rehber sorulara ve uygulama basamağında
kullanılabilecek araştırma konusu önerilerine yer verilmiştir. İkinci bölümde
edebiyatın sosyal bilimler alanındaki araştırma sürecine uygun bir şekilde in-
celenmesine yönelik sistematik bir yapı sunulmuştur. Üçüncü bölümde ise sa-
natsal üretime dönük çalışmaların niteliğine ve planlanmasına dair süreçlere
değinilmiştir. Ekler bölümünde ise hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin sü-
reç boyunca kullanabilecekleri formlara yer verilmiştir.