Page 12 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 12

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
            12     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                    yalnızca dönemine ait sanatsal ürünler olmadığını aynı zamanda toplum-
                    sal gelişmelere ışık tutan evrensel bir yanı olduğunu fark edeceklerdir.


                7. Öğrencilerde  21.  yüzyıl  becerilerinin  gelişmesine  destek  olur:
                    Öğrencilerin ekonomik, sosyal ve politik olarak hızla gelişen bir çağda
                    kendilerine yer bulabilmek için gereken 21. yüzyıl becerilerini kavrama-
                    sına destek olur. Eleştirel düşünme, problem çözme, sorgulama, bilgi-
                    ye erişim, analiz, sentez, iletişim, yenilik, yaratıcılık, merak, hayal, etik

                    kurallara uygun davranma, adapte olma, esneklik, evrensel vatandaş-
                    lık, sosyal ve kültürler arası etkileşim, iş birliği, girişimcilik, öz-yönetim,
                    üretkenlik, sorumluluk ve liderlik olarak sıralanan bu becerileri edinmek

                    konusunda  öğrencilerin  istekli  olmasını  sağlayacaktır.  Öğrenciler  birey
                    olarak kendi yeteneklerini sorgulayacak, toplumun kendisinden beklen-
                    tilerini anlayacak ve küresel vatandaşlık için gönüllü olacaktır.

                8. Öğrenciler çağın meselelerine evrensel bakış açısı ile yaklaşma
                    becerisi kazanır: Ulusal ve evrensel problemlerin çözümünde edebiyatın

                    veri zenginliğini kullanarak çözümler aramaya istek duyacaktır. Edebiyatın
                    sosyal olaylara dair içerdiği zengin kaynağı analiz ederek ürettiği çözüm-
                    lerde bu yöntemleri kullanmayı deneyecektir. Kendini anlamlı ve anlaşılır
                    bir biçimde ifade ederek ülkesini temsil edecek yollar geliştirecektir.


        1.3. EDEBİYAT ALANINDA ARAŞTIRMA YAPILACAK KONULARIN BELİRLENMESİNDE
              REHBER İLKELER

                ●  Dilin inceliklerini keşfetmelerine olanak sağlanması

                ●  Dil bilincini oluşturmaya yönelik konular seçilmesi

                ●  Dil becerilerini geliştirmeleri sağlanması

                ●  Okuma alışkanlığını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması

                ●  Okuma  çalışmalarında  metinleri  anlamanın  ve  değerlendirmenin  esas
                    alınması

                ●  Diğer zümrelerle iş birliği sağlanarak onların alanlarına kaynaklık edecek
                    kitaplara da yer verilmesi

                ●  Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi

                ●  Kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilmesi

                ●  Dinleme becerilerinin geliştirilmesi

                ●  Etkili iletişimciler olmalarının sağlanması

                ●  Edebî metinler aracılığıyla Türk edebiyatının tarih içinde gösterdiği deği-
                    şim ve gelişimi tanımalarına olanak sağlanması
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17