Page 12 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 12
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
12 ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
yalnızca dönemine ait sanatsal ürünler olmadığını aynı zamanda toplum-
sal gelişmelere ışık tutan evrensel bir yanı olduğunu fark edeceklerdir.
7. Öğrencilerde 21. yüzyıl becerilerinin gelişmesine destek olur:
Öğrencilerin ekonomik, sosyal ve politik olarak hızla gelişen bir çağda
kendilerine yer bulabilmek için gereken 21. yüzyıl becerilerini kavrama-
sına destek olur. Eleştirel düşünme, problem çözme, sorgulama, bilgi-
ye erişim, analiz, sentez, iletişim, yenilik, yaratıcılık, merak, hayal, etik
kurallara uygun davranma, adapte olma, esneklik, evrensel vatandaş-
lık, sosyal ve kültürler arası etkileşim, iş birliği, girişimcilik, öz-yönetim,
üretkenlik, sorumluluk ve liderlik olarak sıralanan bu becerileri edinmek
konusunda öğrencilerin istekli olmasını sağlayacaktır. Öğrenciler birey
olarak kendi yeteneklerini sorgulayacak, toplumun kendisinden beklen-
tilerini anlayacak ve küresel vatandaşlık için gönüllü olacaktır.
8. Öğrenciler çağın meselelerine evrensel bakış açısı ile yaklaşma
becerisi kazanır: Ulusal ve evrensel problemlerin çözümünde edebiyatın
veri zenginliğini kullanarak çözümler aramaya istek duyacaktır. Edebiyatın
sosyal olaylara dair içerdiği zengin kaynağı analiz ederek ürettiği çözüm-
lerde bu yöntemleri kullanmayı deneyecektir. Kendini anlamlı ve anlaşılır
bir biçimde ifade ederek ülkesini temsil edecek yollar geliştirecektir.
1.3. EDEBİYAT ALANINDA ARAŞTIRMA YAPILACAK KONULARIN BELİRLENMESİNDE
REHBER İLKELER
● Dilin inceliklerini keşfetmelerine olanak sağlanması
● Dil bilincini oluşturmaya yönelik konular seçilmesi
● Dil becerilerini geliştirmeleri sağlanması
● Okuma alışkanlığını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması
● Okuma çalışmalarında metinleri anlamanın ve değerlendirmenin esas
alınması
● Diğer zümrelerle iş birliği sağlanarak onların alanlarına kaynaklık edecek
kitaplara da yer verilmesi
● Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi
● Kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilmesi
● Dinleme becerilerinin geliştirilmesi
● Etkili iletişimciler olmalarının sağlanması
● Edebî metinler aracılığıyla Türk edebiyatının tarih içinde gösterdiği deği-
şim ve gelişimi tanımalarına olanak sağlanması