Page 13 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 13
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI 13
● Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevi, ahlaki, kültürel ve
evrensel değerleri anlamalarına aracılık edilmesi
● Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini kavramaları-
nın sağlanması
● Metinler aracılığıyla okuduğunu anlama ve eleştirel okuma becerilerini
geliştirmelerinin sağlanması
● Okuma alışkanlığı kazanmalarının sağlanması
● Çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri, soruları cevaplamak, çözüm
önerileri üretmek, bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz etmeleri
ve değerlendirmelerinin sağlanması
● Edebiyatın toplumsal yaşamla ilişki kurulmasına imkân sağlanması
● Evrensel bakış açısı kazanarak hoşgörü sahibi olmasına olanak sağlanması
● Toplumsal meselelerin çözümleri hakkında edebiyatın verilerinden ya-
rarlanmasına olanak sağlanması
1.4. EDEBİYAT ARAŞTIRMALARINI PLANLAMA SÜRECİNDE ÖĞRETMENLER İÇİN
REHBER SORULAR
● Öğrencilerin ilgi alanları nelerdir?
● Öğrencilerin okuma, anlama düzeyleri nasıldır?
● Öğrencilerin hâlihazırda edebiyat ile kurdukları ilişki nasıldır?
● Öğrencilerin okuma alışkanlıkları nasıldır?
● Öğrencilerin Türk dili ve edebiyatı dersinden beklentileri nelerdir?
● Öğrencilerin yazma becerileri ne düzeydedir?
● Öğrencilerin kendilerini ifade edebilme becerileri ne düzeydedir?
● Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde öğrencilerin ilgisini çekebilecek
güncel edebî konular nelerdir?
● Araştırma konuları Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı’na uygun
mudur?
● Araştırma konuları diğer ders programlarıyla uyumlu bağlam ve içerik-
lere sahip midir?
● Araştırma konuları hangi ölçme ve değerlendirme araçları ile değerlen-
dirilebilir?
● Araştırma konusu bireysel çalışmaya mı grup çalışmasına mı uygundur?