Page 13 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 13

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
                                                     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI          13


                   ●  Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevi, ahlaki, kültürel ve
                      evrensel değerleri anlamalarına aracılık edilmesi


                   ●  Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini kavramaları-
                      nın sağlanması

                   ●  Metinler aracılığıyla okuduğunu anlama ve eleştirel okuma becerilerini
                      geliştirmelerinin sağlanması

                   ●  Okuma alışkanlığı kazanmalarının sağlanması

                   ●  Çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri, soruları cevaplamak, çözüm
                      önerileri üretmek, bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz etmeleri

                      ve değerlendirmelerinin sağlanması
                   ●  Edebiyatın toplumsal yaşamla ilişki kurulmasına imkân sağlanması


                   ●  Evrensel bakış açısı kazanarak hoşgörü sahibi olmasına olanak sağlanması
                   ●  Toplumsal  meselelerin  çözümleri  hakkında  edebiyatın  verilerinden  ya-

                      rarlanmasına olanak sağlanması


           1.4. EDEBİYAT  ARAŞTIRMALARINI  PLANLAMA  SÜRECİNDE  ÖĞRETMENLER  İÇİN
                 REHBER SORULAR

                   ●  Öğrencilerin ilgi alanları nelerdir?

                   ●  Öğrencilerin okuma, anlama düzeyleri nasıldır?

                   ●  Öğrencilerin hâlihazırda edebiyat ile kurdukları ilişki nasıldır?

                   ●  Öğrencilerin okuma alışkanlıkları nasıldır?

                   ●  Öğrencilerin Türk dili ve edebiyatı dersinden beklentileri nelerdir?

                   ●  Öğrencilerin yazma becerileri ne düzeydedir?

                   ●  Öğrencilerin kendilerini ifade edebilme becerileri ne düzeydedir?

                   ●  Yerel,  ulusal  ve  uluslararası  düzeyde  öğrencilerin  ilgisini  çekebilecek
                      güncel edebî konular nelerdir?

                   ●  Araştırma  konuları  Türk  Dili  ve  Edebiyatı  Öğretim  Programı’na  uygun
                      mudur?

                   ●  Araştırma konuları diğer ders programlarıyla uyumlu bağlam ve içerik-

                      lere sahip midir?

                   ●  Araştırma konuları hangi ölçme ve değerlendirme araçları ile değerlen-
                      dirilebilir?

                   ●  Araştırma konusu bireysel çalışmaya mı grup çalışmasına mı uygundur?
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18