Page 19 - 3 Adım AYT Matamatik
P. 19
MATEMATİK
AYT 1.
ADIM
AYT Temel Kavramlar - 2
1. Kibrit çöpleri şekildeki gibi birleştirilerek bir örüntü 4. B(x) ve K(x) ifadeleri,
oluşturuluyor.
B(x): x den büyük en küçük tam sayı
1. adımdaki altıgen şekline, kibrit çöpleri eklenerek
K(x) : x den küçük en büyük tam sayı
2. adımdaki şekil, bu şekle de kibrit çöpleri eklenerek
3. adımdaki şekil elde ediliyor ve örüntü bu şekilde devam biçiminde tanımlanıyor.
ediyor.
7 11 9
Buna göre K − − B − ⋅ B − ifadesinin değeri
4 3 5
kaçtır?
A) −5 B) −4 C) –1 D) 2 E) 6
1. adım için 6; 2. adım için 11 kibrit çöpü kullanılmıştır.
Yeterli kibrit çöpü bulunduğuna göre 10. adım için kaç
tane kibrit çöpü gerekmektedir?
A) 42 B) 43 C) 44 D) 45 E) 46
5. Ardışık dört doğal sayının toplamı şeklinde yazılabilen iki
basamaklı kaç farklı sayı vardır?
A) 24 B) 23 C) 22 D) 21 E) 20
2. Ali her gün 8.00’de evden çıkıp sabit hızla yürüyerek 9.00’da
iş yerine varmaktadır. Saat 8.00’de yola çıkan Ali, yolun
yarısına geldiğinde dosyasını evde unuttuğunu fark edip
hızını artırarak eve dönüyor ve aynı hızla yürüyerek işe
vaktinde ulaşıyor.
6. Aynı okulda öğretmen olan Deniz, Cansu ve Neslihan’ın
branşları Türkçe, tarih ve matematiktir.
Buna göre Ali’nin ilk hızının, ikinci hızına oranı kaçtır?
p : “Deniz, tarih öğretmeni değildir.’’
q : “Cansu, Türkçe öğretmeni değildir.’’
önermeleri veriliyor.
p ve q önermeleri için,
p ¡ q ≡ 0
olduğuna göre Deniz, Cansu ve Neslihan’ın branşları
sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?
3. a ve b birer doğal sayı, (2a + 3) ve (5b − 2) aralarında A) Türkçe - Matematik - Tarih
B) Matematik - Türkçe - Tarih
asal sayılar olmak üzere 35b − 16a = 38 dir.
C) Tarih - Türkçe - Matematik
Buna göre a + b değeri kaçtır?
D) Türkçe - Tarih - Matematik
A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 E) Matematik - Tarih - Türkçe
17