Page 252 - 3 STEPS YDT ENGLISH
P. 252
ENGLISH 3 STEP-A
RD
2018 YDT 2019 YDT
5. Water makes up 60 per cent of our bodies and 75 per cent 7. By looking at what you click and the pages you like, some
of our brains, but there are still plenty of misconceptions social media companies can infer your preferences, then
and myths in the public about how it relates to our health. use this information to target you with adverts.
A) Su, vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde A) Bazı sosyal medya şirketleri, tıkladığınız şeylere ve
75’ini oluşturduğu için halk arasında suyun sağlığımızla beğendiğiniz sayfalara bakabilir ve böylelikle tercihlerinizle
nasıl ilişkili olduğu hakkında hâlâ birçok yanlış kanı ve ilgili sonuçlara ulaşarak size reklam gönderebilir.
efsane vardır. B) Bazı sosyal medya şirketleri, tıkladığınız şeylere ve
B) Vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde 75’ini beğendiğiniz sayfalara bakarak tercihlerinizle ilgili
oluşturan suyun sağlığımızla nasıl ilişkili olduğu hakkında sonuçlara ulaşabilir, sonra da bu bilgiyi size reklam
halk arasında hâlâ birçok yanlış kanı ve efsane vardır. göndermek için kullanabilir.
C) Su, vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde 75’ini C) Sizi reklama boğmak amacıyla bazı sosyal medya
oluşturur ancak halk arasında hâlâ suyun sağlığımızla şirketleri, tercihlerinizle ilgili bilgilere ulaşmak için
nasıl ilişkili olduğu hakkında birçok yanlış kanı ve efsane tıkladığınız şeylere ve beğendiğiniz sayfalara
vardır. bakmaktadır.
D) Her ne kadar su vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin D) Tercihlerinizle ilgili sonuçlara ulaşmak amacıyla
yüzde 75’ini oluştursa da, sağlığımızla ilişkisi açısından bazı sosyal medya şirketleri tıkladığınız şeylere ve
halk arasında hâlâ birçok yanlış kanı ve efsane vardır. beğendiğiniz sayfalara reklam gönderebilir.
E) Suyun halk arasında sağlığımızla nasıl ilişkili olduğu E) Bazı sosyal medya şirketlerinin tıkladığınız şeylere
hakkında hâlâ birçok yanlış kanıya ve efsaneye sebep ve beğendiğiniz sayfalara bakarak tercihlerinizle ilgili
olması, vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde sonuçlara ulaşmak istemelerinin sebebi, size reklam
75’ini oluşturmasından kaynaklanmaktadır. göndermektir.
2018 YDT 2019 YDT
6. Psychologists began to investigate how science could 8. The Internet has developed so rapidly since the 1990s
measure human activity because unconscious thought is that today we can capture and transmit information at a
hard to measure or quantify. speed that could have seemed impossible 50 years ago.
A) Bilinçdışı düşünceyi ölçmek veya nicelemek güç A) İnternet, 1990’lardan beri çok hızlı geliştiği için bugün
olduğundan psikologlar bilimin insan etkinliğini nasıl bilgiyi elde etme ve dağıtma hızımız 50 yıl önce imkânsız
ölçebileceğini araştırmaya başladılar. gibi görünüyordu.
B) Bilinçdışı düşünceyi ölçmekten ya da nicelemekten daha B) İnternet’in 1990’lardan bu yana hızla gelişmesiyle birlikte
zor olduğu için, psikologlar bilimin insan etkinliğini nasıl bugün bilgiyi 50 yıl önce imkânsız görünen bir hızda elde
ölçebildiğini araştırmaya başladılar. ediyor ve dağıtıyoruz.
C) Bilinçdışı düşünceyi ölçmenin ya da nicelemenin zor C) İnternet 1990’lardan beri o kadar hızlı gelişti ki bugün
olması sebebiyle bilimin insan etkinliğini nasıl ölçebileceği bilgiyi 50 yıl önce bize imkânsız görünebilecek bir hızda
psikologlar tarafından araştırılmaya başlandı. elde edebiliyor ve dağıtabiliyoruz.
D) Bilimin insan etkinliğini nasıl ölçebildiğini araştırmaya D) Bugün bilgiyi 50 yıl önce imkânsız görünen bir hızda elde
başlayan psikologlar için bilinçdışı düşünceyi ölçmek ya edebiliyor ve dağıtabiliyoruz, çünkü İnternet son 50 yılda
da nicelemek zordur. çok hızlı gelişti.
E) Psikologların bilimin insan etkinliğini nasıl ölçebildiğini E) İnternet, 1990’lardan beri o kadar hızlı gelişti ki, bugünün
araştırmaya başlamalarının nedeni bilinçdışı düşünceyi hızında bilgi elde etmek ve dağıtmak muhtemelen 50 yıl
ölçmenin ya da nicelemenin zorluğudur. önce imkânsız olarak görünürdü.
252