Page 252 - 3 STEPS YDT ENGLISH
P. 252

ENGLISH                                                                                  3  STEP-A
                                                                                                    RD



          2018 YDT                                               2019 YDT
        5.  Water makes up 60 per cent of our bodies and 75 per cent   7.  By looking at what you click and the pages you like, some
            of our brains, but there are still plenty of misconceptions   social media companies can infer your preferences, then
            and myths in the public about how it relates to our health.  use this information to target you with adverts.

            A)  Su,  vücudumuzun  yüzde  60’ını  ve  beynimizin  yüzde   A)  Bazı  sosyal  medya  şirketleri,  tıkladığınız  şeylere  ve
               75’ini oluşturduğu için halk arasında suyun sağlığımızla   beğendiğiniz sayfalara bakabilir ve böylelikle tercihlerinizle
               nasıl  ilişkili  olduğu  hakkında  hâlâ  birçok  yanlış  kanı  ve   ilgili sonuçlara ulaşarak size reklam gönderebilir.
               efsane vardır.                                      B)  Bazı  sosyal  medya  şirketleri,  tıkladığınız  şeylere  ve
            B)  Vücudumuzun  yüzde  60’ını  ve  beynimizin  yüzde  75’ini   beğendiğiniz  sayfalara  bakarak  tercihlerinizle  ilgili
               oluşturan suyun sağlığımızla nasıl ilişkili olduğu hakkında   sonuçlara  ulaşabilir,  sonra  da  bu  bilgiyi  size  reklam
               halk arasında hâlâ birçok yanlış kanı ve efsane vardır.  göndermek için kullanabilir.
            C)  Su, vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde 75’ini   C)  Sizi  reklama  boğmak  amacıyla  bazı  sosyal  medya
               oluşturur  ancak  halk  arasında  hâlâ  suyun  sağlığımızla   şirketleri,  tercihlerinizle  ilgili  bilgilere  ulaşmak  için
               nasıl ilişkili olduğu hakkında birçok yanlış kanı ve efsane   tıkladığınız   şeylere   ve   beğendiğiniz   sayfalara
               vardır.                                                bakmaktadır.
            D)  Her ne kadar su vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin   D)  Tercihlerinizle   ilgili   sonuçlara   ulaşmak   amacıyla
               yüzde 75’ini oluştursa da, sağlığımızla ilişkisi açısından   bazı  sosyal  medya  şirketleri  tıkladığınız  şeylere  ve
               halk arasında hâlâ birçok yanlış kanı ve efsane vardır.  beğendiğiniz sayfalara reklam gönderebilir.
            E)  Suyun  halk  arasında  sağlığımızla  nasıl  ilişkili  olduğu   E)  Bazı  sosyal  medya  şirketlerinin  tıkladığınız  şeylere
               hakkında  hâlâ  birçok  yanlış  kanıya  ve  efsaneye  sebep   ve  beğendiğiniz  sayfalara  bakarak  tercihlerinizle  ilgili
               olması, vücudumuzun yüzde 60’ını ve beynimizin yüzde   sonuçlara  ulaşmak  istemelerinin  sebebi,  size  reklam
               75’ini oluşturmasından kaynaklanmaktadır.              göndermektir.

















          2018 YDT                                               2019 YDT
        6.  Psychologists began to investigate how science could   8.  The Internet has developed so rapidly since the 1990s
            measure human activity because unconscious thought is   that today we can capture and transmit information at a
            hard to measure or quantify.                           speed that could have seemed impossible 50 years ago.

            A)  Bilinçdışı  düşünceyi  ölçmek  veya  nicelemek  güç   A)  İnternet,  1990’lardan  beri  çok  hızlı  geliştiği  için  bugün
               olduğundan  psikologlar  bilimin  insan  etkinliğini  nasıl   bilgiyi elde etme ve dağıtma hızımız 50 yıl önce imkânsız
               ölçebileceğini araştırmaya başladılar.                 gibi görünüyordu.
            B)  Bilinçdışı düşünceyi ölçmekten ya da nicelemekten daha   B)  İnternet’in 1990’lardan bu yana hızla gelişmesiyle birlikte
               zor olduğu için, psikologlar bilimin insan etkinliğini nasıl   bugün bilgiyi 50 yıl önce imkânsız görünen bir hızda elde
               ölçebildiğini araştırmaya başladılar.                  ediyor ve dağıtıyoruz.

            C)  Bilinçdışı  düşünceyi  ölçmenin  ya  da  nicelemenin  zor   C)  İnternet  1990’lardan  beri  o  kadar  hızlı  gelişti  ki  bugün
               olması sebebiyle bilimin insan etkinliğini nasıl ölçebileceği   bilgiyi 50 yıl önce bize imkânsız görünebilecek bir hızda
               psikologlar tarafından araştırılmaya başlandı.         elde edebiliyor ve dağıtabiliyoruz.
            D)  Bilimin  insan  etkinliğini  nasıl  ölçebildiğini  araştırmaya   D)  Bugün bilgiyi 50 yıl önce imkânsız görünen bir hızda elde
               başlayan psikologlar için bilinçdışı düşünceyi ölçmek ya   edebiliyor ve dağıtabiliyoruz, çünkü İnternet son 50 yılda
               da nicelemek zordur.                                   çok hızlı gelişti.
            E)  Psikologların  bilimin  insan  etkinliğini  nasıl  ölçebildiğini   E)  İnternet, 1990’lardan beri o kadar hızlı gelişti ki, bugünün
               araştırmaya  başlamalarının  nedeni  bilinçdışı  düşünceyi   hızında bilgi elde etmek ve dağıtmak muhtemelen 50 yıl
               ölçmenin ya da nicelemenin zorluğudur.                 önce imkânsız olarak görünürdü.




       252
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257