Page 113 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 113
50
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FELSEFE 10
3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri Kazanım: 10.3.3. Bilim felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Alan Becerileri: Sorgulama, Eleştirel Düşünme Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi KANIT 25 dk.
Etkinliğin Amacı Bilimsel kanıtlamaları günlük yaşamında uygulayabilme. Grup
Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta
Yönerge
Bu etkinlikte örnek bir durumdan yola çıkarak öğrencilerin bilimsel kanıtlama yöntemleri ve aşamalarıyla
ilgili fikirler geliştirmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
Öğrencilerin aşağıdaki metni okuyup ilgili soruları cevaplamalarını sağlayınız.
Örnek Durum: Birkaç gün önce sert bir şekilde çok da yeni
olmayan cep telefonunuzu düşürdüğünüzü ancak telefonu-
nuzun çalıştığını düşünün. Aynı zamanda bu süreçte küçük
kardeşinizin telefonunuzu karıştırdığını da görmüş olun. Ev-
den çıktınız, bir süre sonra telefonunuza baktığınızda kapalı
olduğunu görüyorsunuz. Her seferinde açıyorsunuz ama kısa
bir süre açık kalıp yeniden kapanıyor.
a. Böyle bir durumla karşılaştığınızda arızanın nedenine yönelik hangi olasılıkları düşünürsünüz?
b. Bu olasılıklara dair kanıtlarınız nelerdir?
c. Kanıtlarınızın dayandığı temel nedir?
ç. Kanıtlarınızın geçerli olup olmadığını nasıl kontrol edersiniz?
d. Kanıtlarınız yanlış çıkarsa ne yaparsınız?
e. İlk beş sorudaki cevaplarınızla bilimsel yöntem aşamaları arasında analoji kurarsanız cevaplarınız
hangi basamaklara karşılık gelebilir?
111